[elektro] DC moci gerj. induktivitása
jhidvegi
jhidvegi at gmail.com
Wed Nov 17 11:37:39 CET 2010
Adam Huszar wrote:
> Van egy régi kis EVIG külső gerjesztésű 4kW-os egyenáramú motorom. A
> gerjesztőköre 190V-os. Én most készítettem hozzá egy 1kHz-es frekin
> járó PWM-es gerjesztést, és az a kérdésem, hogy vajon van-e elég
> induktivítása a gerjesztőkörnek ahhoz, hogy ne szálljon el az áram a
> francba.
Legegyszerűbb kipróbálni, elsőre csak kisebb feszre szabályozod, de elsőre
aszondom, hogy szinte akkusimaságú lesz az áram. Ilyen kHz-es pwm-et régen
csináltam sokkal kisebb motorokhoz tranyóval (amikor még fetet nem is láttam),
és nem ám gerjesztőkörbe, hanem armatúrakörbe, de ott is jó volt. Kicsit
fütyült, de nem volt nagyon hullámos az áram. Itt neked most még fütyülni se fog
szerintem, annyira sima lesz az áram.
> Régen gondolom csak tirisztoros híddal tudták megcsinálni a
> gerjesztést neki egyfázisról, ami végülis 50Hz-es lüktetés. Ez alapján
> bőven elég az induktivítása, de azt nem tudom, hogy plussz fojtót
> szokás volt-e berakni még?
Isten ments, akkorát akarnál berakni, ami itt eleve van, akkora méretű lenne,
mint a motor. :-)
> Elég macerás helyre van a motor beépítve, és nagyon nehézkes rajta a
> mérés, ezért gondoltam, hogy megkérdezem ezt, mielőtt rákötném az
> áramkört, és felszállna a nagy fehér füst :D.
Nem lesz gond, de ha megtáplálod a saját cuccoddal, nem a motorba kell
belemérned, csak a saját áramforrás áramát megnézned szkóppal. Ha félsz
bármitől, elsőre csak valami 10V-ot küldj be, 190-nél ugyanígy fog viselkedni,
csak arányosan nagyobb minden. Sőt, ha a 10V azzal a pwm-mel és mögöttes fesszel
van előállítva, már a delta-i is ugyanakkora lesz, mint 190V-ra felnyomva, csak
kisebb áram-középértéken. Persze csak akkor, ha nem szaggatott a vezetés,
folyamatos az áram. De biztos találsz olyan, még nem nagy bemenőfeszt, aminél
már előáll a folyamatos áram.
Saccom: már 5V-on is előáll. :-) (Majd meséld el, ha megcsinálod, hogy
mekkoránál.)
hjozsi
More information about the Elektro
mailing list