[elektro] Elektromos gázpedál

charles.hoss charles.hoss at gmail.com
Fri Nov 5 00:32:25 CET 2010


Ez elegge nyilvanvalo :)
Egyebkent az akkuk kornyezetszennyezese elegge sotetzold humbug : az arany banyaszata is kornyezetszennyezo - megis , miutan femme alakult , gyakorlatilag korlatlanul reciklalhato - ugyanez igaz az akkukra is . Draga a nikkel , litium stb banyaszata - de reciklalni mar olcso lesz. 

Bye
dexter

Sent from my HTC

-----Original Message-----
From: Fuzesi Arnold <arnold.fuzesi.lista at gmail.com>
Sent: Friday, November 05, 2010 0:07
To: elektro at tesla.hu
Subject: Re: [elektro] Elektromos gázpedál

Ez se rossz:

The Prius' battery contains nickel, which is mined in Ontario Canada. The plant 
that smelts this nickel is apparently nicknamed "the Superstack" because of the 
amount of pollution it puts out; the area for miles around it is a wasteland 
because of acid rain and air pollution.

But the main problem that the "Dust to Dust" study has with the Prius' impact on 
the environment comes next.

That smelted nickel then has to travel (via container ship) to Europe to be 
refined, then to China to be made into "nickel foam," then to Japan for 
assembly, and finally to the United States. All this shipment for each tiny step 
in the production process costs a great deal, both in dollars and in pollution.

The study then concludes that -- all the production costs in mind -- the Prius 
costs about $3.25 per mile and is expected to last about 100,000 miles. The 
Hummer, on the other hand, with all the same factors counted, costs about $1.95 
per mile and is expected to last about 300,000 miles.

http://www.youtube.com/watch?v=JmxUsGiGp3w&feature=fvw

Vege az erdekes (most :). M3-as kevesebbet evett ugyan annál a temponal mint a 
Prius. Persze városban jobb a Prius nyilvan. Ha nem számoljuk a nikkel 
sztorit... Nna, mindegy... Még a végén kiderül, hogy azzal hogy megóvjuk, 
karbantartjuk _tisztessegesen_ az autoinkat és nem cserélgetjük 2 évente - 
használunk a legtöbbet a környezetnek...

A.

On 2010.11.04. 23:32, charles hoss wrote:
> "száz szónak is egy a vége: az ismert emisszió-javító technológiák
> mára elérték lehetőségük határait. Alkalmazásuk többletfogyasztást
> okoz; kevésbé káros összetételű kipufogógázból nagyobb mennyiséget
> juttatnak a környezetbe."
>
> szivembol szol .
> ettol vagyok csalanos , de valamiert kevesen ertenek egyet velem .
> tobbletfogyasztas - nem kornyezetbarat .
> tobb


[The entire original message is not included]


More information about the Elektro mailing list