[elektro] Elektromos gázpedál
potyo
potyo.ada at gmail.com
Thu Nov 4 20:59:14 CET 2010
2010/11/4 "L. Pásztor" <seasoft at invitel.hu>:
> Inkább 2 dolog: szvsz részben bolondbiztosabb az autó tőle, és hogy
> hirtelen gázadáskor ne kapjon nagy pofont a környezetvédelem ...
> Így le lehet írni, h az agyonfojtott autó tíz-a-minusz-bla-bla g/km
Pontosan az utóbbi, ezért is kérdeztem az Euro5-öt. A fordulatszám
lassú esésének az oka, hogy a fojtószelep hirtelen záródásakor a
kipufogógázban a nitrogén-oxid tartalom megemelkedik, ezért a szelep
zárása csillapítva van. Gyanús, hogy ennek valódi környezetvédelmi
jelentősége nagyon csekély, viszont a mérőpadon nem hozná az előírt
értékeket, ha ez nem lenne. Gázadáskor meg gondolom szintén valami
hasonló okból lehet fojtva a dolog, főleg ha nem padlóig megy a pedál,
hanem csak részterhelési tartományban mozog. Én is azt hittem, hogy az
egész cucc a motorvezérlőben van leprogramozva és a pedálnál nincs
semmi a potméteren kívül, de akkor lehet, hogy mégsem csak potméter
van és lehet rajta valahogyan segíteni.
More information about the Elektro
mailing list