[elektro] Elektromos gázpedál
Fuzesi Arnold
arnold.fuzesi.lista at gmail.com
Thu Nov 4 17:53:06 CET 2010
Asszem megfejtettem :)
Nézi:
-a feszoszto feszt (mennyire nyissa a pillangot)
-a padlozas tenyet (fullra nyitja - elozunk)
-a feszosztobol kieső fesz derivaltjat (ha lassan nyomjuk a pedalt akkor akkor
economi modon nyitja a pillangot, ha gyorsan akkor gyorsabban)
Azaz ha azt szeretnenk hogy haraposabb legyen akkor lepadlozod egy pillanatra es
visszaveszed majd ugy gyorsitasz tovabb.
Ez Alfanal mukodott is. Azt hittem az oblites miatt hogy feltorlodik a levego es
ez okozza. De lehet csak az elektronika viccelt meg.
Az viszont minden kocsinal mukodik hogy elengeded a gazt majd ujra ranyomod
padlon. Ilyenkor jobban megugrik joval mintha a fix gazallasbol padloznal.
Viszont ez mar tuti az oblites miatt. Mert bowdeneseknel is mukodott.
A.
On 2010.11.04. 17:29, Fekete Róbert wrote:
> ahogy leírtad semmi extra nincs benne
> mintha áttételt váltana a potméteren csak nem mechanikusan teszed hanem
> elektronikusan...
>
> meg kell mérni egy ilyen potit.. gyanus hogy vagy egy sima feszosztót
> kapcsololgat.. vagy van benne egy - két elektromos poti ami szépen adja
> amit diktál neki a proc
>
> tulajdonképpen te a pici lábaddal szerencsétlen 1.4 est sose padlózod
> le... vagy ha igen csak azt veszed ésre hogy nem megy pedig hogy
> benyomtad, de gondold csak el ippen meg kell hogy mozdítsd a lábad és
> már is maxra nyit az injektor.... mennyivel másabb a hatás
>
> szóval szeritem csak ennyi... lehet beszúrsz egy xohm os ellenállást
> álló motornál vagy éppen visszaeresztet gázpedálnál a csatiba és ue
> fogod tapasztalni
>
> szóval azzal kezdeném hogy a elektromos pedál potija mit ad vissza
> arra figyelj általában duplapotisok...
>
> 2010-11-04 15:56 keltezéssel, "L. Pásztor" írta:
>> Hali mindenki !
>>
>> Nem ismeri véletlenül valaki az elektromos gázpedál lelkivilágát?
>>
>> Kérdem azért, mert ma beültettek egy kb. 100LE-s 1.4-es autóba, melyben
>> a gázpedál csatija elé be volt téve egy pici dobozka.
>> Nem láttam rendesen, de vagy 3 vagy 4 szál vezeték ment be a dobozba,
>> majd onnan tovább, benne max egy 30x20mm-es nyák férhetett el.
>> Ha a doboz (utastérből volt kapcsolva) passzív volt, az autó a szokott
>> módon viselkedett.
>> Ha ECO üzemmódban aktív volt, akkor már jobban gyorsult.
>> Ha meg RACE állásban volt, igen markánsan nőtt a gyorsulás.
>> Nem, nem placebó hatás volt, igenis sokkal jobban gyorsult.
>>
>> Namost: a teljesítményt ez ugye nem tudja növelni, csak az akcelerációt,
>> azaz a motorfordulat felfutást növelheti (szerintem) azáltal, hogy az
>> elektromos gázpedál késleltetését kompenzálja valahogy.
>> Nade hogy ???
>> Arra gyanakszom, h a poti jele meg van integrálva, ha valaki nyom egy
>> parkettát, ne tekerje le motrot a bakról, így ne kelljen akkora motorbak
>> sem. (Ezek a mai hulladékok ...)
>> Namost ha meg van integrálva, akkor arra tippelek ezt úgy lehet
>> kiszedni, hogy pl. a poti csúszkájára rövid időre külső, magasabb idegen
>> feszültség mellett plusz töltést lövünk az integráló kondiba, h az
>> nagyon gyorsan feltöltődjön ... aztán ha feltöltődött már nem kell a
>> plusz töltés.
>>
>> Máshogy perpill nem tudom elképzelni.
>> Nem akarok ilyet gyártani, de érdekel a téma, és mi lehet ebben amiért
>> 65 rugót kérnek el .... és kapnak is állítólag szép számmal.
>>
>> Esetleg ha valaki vett már, vagy tudja mi van benne, dobjon már meg némi
>> infóval.
>>
>>
>> --------------------------
>> L. Pásztor
>> --------------------------
>>
>>
>>
>>
>> -----------------------------------------
>> elektro[-flame|-etc]
>>
>
> -----------------------------------------
> elektro[-flame|-etc]
>
More information about the Elektro
mailing list