[elektro] O2 szenzor

János Zakó janoszako at gmail.com
Fri May 7 10:44:32 CEST 2010


OFF
Mi az a határ ami még nem káros a motornak?
ON

2010/5/7  <trebi at algoritmic.hu>:
> Sokféle szabályzás van. Ha a legegyszerűbb, lambdajelre dolgozó, akkor az
> semmit nem csinál, amíg hideg a szonda, tehát nem ad jelet. Egyszerűen marad
> az utoljára beállított gázmennyiség (szűkítés) oszt csókolom. Szonda amíg
> hideg, addig nem jön belőle feszültség, tehát elég egyszerű észrevenni, hogy
> mikor melegedett be. :)
> Amúgy ez a szabályozási mód teljesen tökéletes tud lenni, egy dologtól
> eltekintve: nem dúsítja a keveréket intenzív gázadásra (mert nem is tudja,
> hogy az van, ha nincs belevezetve a TPS), és ettől lomhábban gyorsul az
> autó. Ha olyan, amelyik lambdára és TPS-re is dolgozik, akkot tényleg
> teljesen hibátlan.
> Amíg a szonda hideg, addig persze nem jó a keverékarány, de ez nem érdekel
> senkit, mert kevesebb, mint 1 percről van szó. A motor meg gázzal egészen
> extrém keverékarányokkal is tud ketyegni. (Ezért szokták egyébként
> tönkretenni, mert addig szegényítik a keveréket, rejtélyes okból, amíg az
> egekig nem ugrik az égéstér hőmérséklete, és beégnek a szelepek.)
>
> Trebitsch
>
>
> János Zakó wrote:
>> Még egy kérdés. A gyári LPG szabályzók mit csinálnak, ha még nem
>> melegedett fel a lambda szonda?
>> Láttam hogy be lehet állítani hogy mennyi időt várjon a
>> felmelegedésre. Motorfordulatot mindig figyeli és esetleg az alapján
>> nyit?
>> Van egy kezdetleges darabom, abba csak a lambda sz. van bevezetve és a
>> szelep sem léptetőmotoros, hanem egy szénkefés motor.
>
> -----------------------------------------
>          elektro[-flame|-etc]
>



More information about the Elektro mailing list