[elektro] O2 szenzor
trebi at algoritmic.hu
trebi at algoritmic.hu
Fri May 7 09:43:47 CEST 2010
Perszehogy, csak hát ez nem egy laborműszer, hanem egy autó. Itt 10% mérési
hiba a kutyát nem érdekli, annál meg mindig kisebb szonda testpotenciál
ugribugri alakul ki, ha nagyon hülyén van kialakítva a testelési rendszer,
akkor is. Ha 0.1V-nál nagyobb, az már hiba, nem tulajdonság. :)
Trebitsch
----- Original Message -----
From: "jhidvegi" <jhidvegi at gmail.com>
To: <elektro at tesla.hu>
Sent: Friday, May 07, 2010 9:32 AM
Subject: Re: [elektro] O2 szenzor
trebi at algoritmic.hu wrote:
> Akkor ott valami el van cseszerintve. ECU nagyáramú testje hibás,
> korrodált vagy ilyesmi. Alapból annak egy nagyon rendes testet kéne
> kapni, pont azért, mert ki kell adnia áramokat jól. Ha ezt a lambda
> testjéről veszi le, az egyértelműen hiba.
Asszem sejtem, mire gondolt Gábor.
Van az aksi, aminek a negatív pontja közel hozzá le van kötve a kasznihoz.
Van az A fogyasztó, ami meg ott van lekötve, ahol van, meg van a B
fogyasztó, az
is.
Ezektől függetlenül külön kábelek mennek az A-nak is, meg a B-nek is a
testpontjához.
Következmény: Bármelyinek is az árama nem feltétlen a saját kábelén megy
akkor
sem, ha az jó, hanem, ha van kontakt a test felé, akkor azon.
Na most, ha az A fogyasztó árama jó nagy (akár impulzusban csak), akkor is
evidens, hogy a B fogyasztó negatív pontjának az aksi negatív pontjához
viszonyított potenciálját elrángatja. Akkor is, ha minden jó.
Ezért aztán, ha kicsi feszt adó mérő kütyü lenne a B, akkor célszerűbb
lenne, ha
nem lenne letestelve, és külön kapna nullát. Legalább a mérőkör. Ha meg a
fogadó
helyen van probléma a potenciálokkal, nem lehet pl a mért jel negatív pontja
pár
mV-tal eltérőbb a fogadó hely negatív bemeneti pontjával, akkor leválasztó
áramkört kell alkalmazni, pl instrumentációs erősítőt.
Én pl tirisztorok gyújtásánál csinálok olyat, hogy minden tirirsztornak van
a
nyákon egy elkója, ami tizenohmokkal kapcsolódik a táphoz lenn is, fenn is,
a
tirisztor katódjára közvetlenül madzagolva az elkó negatív pontja megy, a
gate-re meg az elkó pozitív pontjáról megtáplált impulzus erősítő kimenete.
Ezért aztán olyan nem történhet, hogy az egyik tirisztor pártized amperes
impulzusa véletlenül is bezavar máshova, uram bocsá begyújtja a másik
tirisztort, mert nem a tápot, hanem a saját kis elkóját rángatja.
Vagy pl söntjel. Nem lehet vele úgy bánni, hogy az amúgy is nullának
kinevezett
pontot ott valahol közel rákötöm a sínra, a másikat viszem be az erősítőbe,
mert
a nagyáramú kötéseken a nagy áramok hatására söntjel nagyságrendbe eső
fesz-esések is létrejönnek, tök szar lesz az egész. (Láttam ilyet!) A
definiciós
pontokról kell külön bevinni a jelet olyan bemenetre, ami a söntjelnél
nagyobb
közösjel elnyomással rendelkezik, mert a legjobb esetben is van ilyen közös
módusú jel.
hjozsi
-----------------------------------------
elektro[-flame|-etc]
More information about the Elektro
mailing list