[elektro] O2 szenzor

trebi at algoritmic.hu trebi at algoritmic.hu
Fri May 7 09:37:03 CEST 2010


Nem azonosak a vezetékhosszok. ECU egy 20-30 centis, jó vastag dróttal rá 
van kötve a kasztnira. Aminek az ellenállását számolja ki a fene, de mérni 
már mértem néhányszor. :). Ha rendben van a test, néhány 10 mV ugrál az ECU 
testpontján, nem több. A lambda testjén meg 1 mV alatt. Ha nálad nem ez a 
helyzet: keresd meg a hibás testcsatlakozást. (Ámbár hibát csak kb. 100 mV 
fölötti lambda-testpotenciál okoz.)

Trebitsch

----- Original Message ----- 
From: "Moczik Gabor" <pm_levlista at progzmaster.hu>
To: <elektro at tesla.hu>
Sent: Friday, May 07, 2010 9:30 AM
Subject: Re: [elektro] O2 szenzor


trebi at algoritmic.hu wrote:
> Akkor ott valami el van cseszerintve. ECU nagyáramú testje hibás, 
> korrodált
> vagy ilyesmi. Alapból annak egy nagyon rendes testet kéne kapni, pont 
> azért,
> mert ki kell adnia áramokat jól. Ha ezt a lambda testjéről veszi le, az
> egyértelműen hiba.

Az áram nem olyan mint az ember, hogy ha van nagyobb kapu akkor azon
megy be, hanem _megoszlik_, a betáplálási pontok ellenállásával
fordítottan arányosan.

Hiába kap egy vagy több testet az ECU mondjuk 9mm2 keresztmetszeten, ha
a lambda felé mondjuk megy 1mm2 vezeték, akkor az áram 10%-a arra fog
folyni. (azonos vezetékhosszokat feltételezve persze)

Ez minden, csak nem pontos mérés.

De ha van rá módod, nézz rá szkóppal egy ilyen jelre, meg fogod látni.
Ettől nagyságrendileg kisebb hibák elhárítása is okozott már nem kevés
fejfájást, igaz, ettől azért komolyabb mérésekben...

-----------------------------------------
          elektro[-flame|-etc]



More information about the Elektro mailing list