[elektro] O2 szenzor
Moczik Gabor
pm_levlista at progzmaster.hu
Fri May 7 09:23:31 CEST 2010
jhidvegi wrote:
> Moczik Gabor wrote:
>
>> Viszont amég mindkét test megvan, a külső sajnos csak ront a
>> pontosságon, földhurkot okoz.
>
> Néha úgy érzem, hogy ez a földhurok kérdés az elektronikában kb annyira van
> misztifikálva, mint a való életben a bolygóegyüttállás jelentősége.
Nincs ez túlmisztifikálva (nekem legalábbis).
Mindössze ez a megnevezése annak a jelenségnek, amikor egy jelvezetéken
a jeltől független egyéb áram is folyik.
És többnyire attól, mert rosszul van kialakítva a földelés, ami a
nem-differenciális méréseknél a viszonyítási pont, tehát kulcsszerepe van.
Ahogy leírtam a másik levélben, a motortérben a lambda szonda ugyan
árammentes, de az ECU többnyire földet kapcsolgat az injektorokra,
lambda fűtésre, miegymásra, tehát jelentős áram folyik a földön, aminek
egy jelentős része a lambda szonda kábelén folyik ki, ezzel az akcióval,
hogy leföldeltük a lambda szondát a kasztnihoz.
Ha milivoltokat akarunk pontosan mérni, ez teljességgel hibás
elrendezés. Ami miatt a valóságban működhet, hogy az ECU nem mér a
szondán pontos értéket, csak a meredek átmenetek fel- és lefutó élét
detektálja.
More information about the Elektro
mailing list