[elektro] O2 szenzor

Moczik Gabor pm_levlista at progzmaster.hu
Fri May 7 09:23:31 CEST 2010


jhidvegi wrote:
> Moczik Gabor wrote:
> 
>> Viszont amég mindkét test megvan, a külső sajnos csak ront a
>> pontosságon, földhurkot okoz.
> 
> Néha úgy érzem, hogy ez a földhurok kérdés az elektronikában kb annyira van 
> misztifikálva, mint a való életben a bolygóegyüttállás jelentősége.

Nincs ez túlmisztifikálva (nekem legalábbis).
Mindössze ez a megnevezése annak a jelenségnek, amikor egy jelvezetéken 
a jeltől független egyéb áram is folyik.

És többnyire attól, mert rosszul van kialakítva a földelés, ami a 
nem-differenciális méréseknél a viszonyítási pont, tehát kulcsszerepe van.

Ahogy leírtam a másik levélben, a motortérben a lambda szonda ugyan 
árammentes, de az ECU többnyire földet kapcsolgat az injektorokra, 
lambda fűtésre, miegymásra, tehát jelentős áram folyik a földön, aminek 
egy jelentős része a lambda szonda kábelén folyik ki, ezzel az akcióval, 
hogy leföldeltük a lambda szondát a kasztnihoz.

Ha milivoltokat akarunk pontosan mérni, ez teljességgel hibás 
elrendezés. Ami miatt a valóságban működhet, hogy az ECU nem mér a 
szondán pontos értéket, csak a meredek átmenetek fel- és lefutó élét 
detektálja.



More information about the Elektro mailing list