[elektro] O2 szenzor
trebi at algoritmic.hu
trebi at algoritmic.hu
Fri May 7 09:02:49 CEST 2010
Földhurok akkor érdekes, ha van áram, amitől keletkezik feszültségkülönbség.
Itt meg nincs, mert a fűtés nincs a fémházon, a jel pedig egy néhány
kilooh,os bemenőimpedanciára megy. Néhány millivolt hibát okoz, az meg
bakfitty.
Közel tenni meg mechanikai okokból nem sikerül általában. Néha meg egyszerű
bénaságból. :)
Trebitsch
----- Original Message -----
From: "Moczik Gabor" <pm_levlista at progzmaster.hu>
To: <elektro at tesla.hu>
Sent: Thursday, May 06, 2010 11:39 PM
Subject: Re: [elektro] O2 szenzor
trebi at algoritmic.hu wrote:
> Az adja a testet a szondának.1 és 3 vezetékes szondánál létszükséglet,
> mert
> a kipufogó soha nem jó test, hamar elkorrodálnak a csavarok. 2 és 4
> vezetékesnél meg biztonsági tartalék, mert azoknak is kell a test a
> fémházra, viszont van drót ehhez a szondán is. Belöl viszont szeret
> elengedni a ponthegesztés, és akkor jól jön a külön testvezeték.
Viszont amég mindkét test megvan, a külső sajnos csak ront a
pontosságon, földhurkot okoz.
Persze gondolom ez végülis nem számít különösebben, mivel a jel pontos
értékét többnyire nem mérik hanem csak a nagyobb felfutó és lefutó
éleket figyelik. Ha pontosan mérni kell, akkor meg úgyis szélessávú
szonda célszerű, de annak meg teljesen más a kezelése.
> Ez amúgy egy öreg, karburátoros Pajero volt, és 1 vezetékes szondát vettem
> bele (gyárilag természetesen semmilyen se volt benne), mert az volt a
> legolcsóbb, és mivel jó közel lehetett beépíteni a hengerfejhez, nem volt
> szükség szondafűtésre.
Ezt sok autón meg lehetne oldani, de mégis elrakják jó messzire, a
katalizátor elé. Miért?
--
((( Móczik Gábor )))--((( e|mail: pm-01 |@| progzmaster |.| hu )))
((( S.k.y.p.e.: moczik )))
-----------------------------------------
elektro[-flame|-etc]
More information about the Elektro
mailing list