[elektro] generator->motor

jenei lászló ljenei at freemail.hu
Sat May 1 00:28:43 CEST 2010


Persze, szívesen segítek! Ha egy kis időm lesz teszek fel FTP - re képeket , mert csak ilyen feltöltős helyem van.A vezérléseket együtt csinálom az AMC -vel ,ők  nyákszinten az elektronikát adják, én az IP67 dobozt , sínezéstés a hűtőbordát. De gondolom itt a fórumtagok között a hajtás a  kisebb probléma .Pláne ,hogy az ára 400000 - Ft.Ezek a motorok hajó meghajtáshoz lettek tervezve a nagyobbik ráadásul vízalatti és  nyomás alá helyezhető.Ennek az árát inkább nem is írom le.A kisebbik lehet érdekes közúti hajtáshoz, de ennek viszont viszonylagkicsi a teljesítménye max.4kW.Azt kéne kitalálnotok, hogy milyen teljesítményű és nyomatékú motor kell.A kerékagy motort ha lehet el kell felejteni,nem azért mert nem lehet nagyon jót csinálni, hanem mert megfiz-zethető áron nem lehet megvalósítani.Pl . üzembiztos fék.Ha megvan a szükséges adat,választunk egy aszinkron motort - 2-3 db-nál ha szerencsénk van odaadjáktekercsélés nélkül is - vagy rosszabb  esetben veszünk lemezt és teljesen új szerkezetet építünk. Ha én építenék egy ilyen szerkezetet (Trabi ,125 Polák), akkor meghagynám az egész váltó+lehajtást,vagy variátorszíjasra cserélném. Szerintem az a gond , hogy nagy indító nyomatékra van szükség az induláskor,ugyanakkor magas fordulatra az utazó sebességnél. Ez két ellentétes igény.Ha marhaságot mondanék, javítsatokki. De a motort valamilyen üzemre optimalizálni kell, mégha olyan nagy is a nyomaték átfogása, csak azt ne  felejtsükhogy mobil üzembe vagyunk, nincs végtelen vagy könnyen pótolható (benzin) energia forrásunk.Annyit segíthetek még - mivel ezek a projektek általában igen árérzékenyek ;-) - hogy minden olyan munkát, amiheznem kellek feltétlen a kezetekbe adok . Haver tekercselhet, mágnest lehet ragasztani(azt azért vegyétek videóra: én első forgórész ragasztásnál a 4m 10cm plafonra is felköptem és 10 perc után még a lúdbőrös stanyezli isragasztós volt)kommutációt megoldani (pl SS40 Hall) kábelezés , hűtés kialakítás.Én örülnék , ha valaki összehozna egy ilyen járgányt( és kitaposná elöttem az engedélyeztetés sem kevésbé rögösútját :-))és én ebben tudnék segíteni.Ja  a 0.5kW motor . Tavaly csináltam egy MEZ 370W -os aszinkronból egy mágnesest. 550W-ot mértünk rajta.Ezt könnyen szét lehet szedni , lefényképezem . Jól látszanak a mágnesek ,nincs bandázsolva , mert csakkísérletre készült.Talán a hétvégén lesz időm képeket válogatni és feltölteni. Az FTP címet megírom. Üdv! ljenei   

charles hoss <charles.hoss at gmail.com> írta:
>ez a bldc motor engem is felizgatott :) mennyibe kerulnek , meg lehet
>valahol nezni oket ?
>kene egy alig fel kW-os , amit egy feltengelyre ra tudok huzni (lenyegeben
>egy manoverezo , parkolo stb motor) - nyomatek es fordulatszam gorbe
>erdekelne .
>
>bye
>dexter
>
>
>
>2010/4/30 Kormos Imre <kormos.imre at freemail.hu>
>
>> Hali,
>> Rengeteg kérdésem van:
>>
>> Ezt a gyártást Te cégszerüen csinálod? Illetve nem is a cégszerűség
>> érdekel,
>> hanem hogy vehetek-e belőle?
>> Vezérlést is csinálsz?
>> Ezek a BLCD motorok hogy állnak indítási nyomatékkal?
>> Mint a soros egyenáramú motor (álló helyzetben a legnagyobb az nyomaték)?
>> Muszály megtartanom a váltót? (Ha igen, később szerzek bele variátort egy
>> nagyrobogóból)..
>> Az 5.5 kW-os motor méretre, súlyra mekkora?
>> Én kizárólag városi használatra használnám a Trabit, jó gyorsulást várok el
>> tőle, de 80 km/h elég végsebességnek.
>> (Reggel néztem, kb 3 mp alatt van 80-on a robogóm.  Ezt azért nek kell
>> utolérnie :)
>>
>> KI
>>
>>
>>
>> -----Original Message-----
>> From: elektro-bounces at tesla.hu [mailto:elektro-bounces at tesla.hu] On Behalf
>> Of jenei lászló
>> Sent: Thursday, April 29, 2010 11:29 PM
>> To: elektro at tesla.hu
>> Subject: Re: [elektro] generator->motor
>>
>>
>> >Én gyártok 3.9Kw - os és 5.5Kw - os BLDC motorokat
>> ...........
>>
>>
>> -----------------------------------------
>>          elektro[-flame|-etc]
>>
>-----------------------------------------
>          elektro[-flame|-etc]


&nbsp;<a href="http://ad.adverticum.net/b/cl,1,73468,1594255,1591992/click.prm" target="_blank">________________________________________________________<br>Református: 0066
211 intézmény, 4 120 munkatárs, 184 000 találkozás
<br></a>


More information about the Elektro mailing list