[elektro] mai autok volt Re: laptop akku kimeles
Fuzesi Arnold
arnold.fuzesi.lista at gmail.com
Wed Mar 31 11:56:04 CEST 2010
Egy autoban sokszaz kilo kabel van igy is. (200 biztos egy nagyobb CAN elottiben)
Haverral 166-ot bontottam szet anno, egyedul nem birtam felemelni a kabelkoteget
amit kiszedtem belole.... pedig nem is az osszes volt a kupacban.
Iszonyu mennyisegu kabel volt a nem CAN-os kocsikban.
CAN LIN stb-vel ez valamennyire csokkent. Hibajavitas kereses is elvben
egyszerubb. (Szakembernek, hozza valo szerszammal nem nagykalapaccsal )
Tok logikus es sztem mi sem csinalnank maskepp ha megadnak az igenypontokat h ez
meg ez meg ez kell bele punktum.
VF-et kell megkerdezni h miert szarok ezek a cuccok, autoiparban programozik.
Eleg komoly code revizio meg egyebek vannak. Szoval nemhiszem h bányászból lett
emberek írják pic pascal-ban.
Namost ha lerohad a busz egy kh miatt akkor mi a lehetoseg:
-fail-safe es anyazunk a muszerfalon
Mast nem tudsz tenni.
Telepatiaval nem mukodnek a dolgok. :)
fail-safe-re kene rendesen odafigyelni.... ha nincs kommunikacio akkor ne
rekedjen meg vmi bugyorban a progi varva a kikapcs jelet mert ugysem jon tobbe....
Meg lehet ezt rendesen csinalni. De ido.
De a vevok turelmetlenek es idiotak.
Hamahama kell a +3 pohartartos downsized 4 reszecskeszuros dizel update es nincs
ido mert tobbet nem fogod megvenni ha nincs benne fingfelismero elektronika
nemugy mint a konkurencia autojaban.
Nem is ertem miert nem lehet a usernek lefrissiteni az egesz kocsit sw-t...
ugyis lesz benne hiba minden autonal.
Vagy opensource kocsi. :)
Linuxbol latszik h mukodokepes dolog teljesen.
Jobban mint a belterjes szarok.
A.
On 2010. 03. 31. 11:26, potyo wrote:
> Charles Hoss <charles.hoss at gmail.com> írta (2010. március 31. 11:16):
>> A muszerfal mogott zummogo technika az akku lemerules elott nekem meg mindig busznak tunik. Citroenen lattam ilyet - gyujtas le , riaszto be , ajtok zarva - radio elhallgat , de uzemben marad , mert valamiert nem ertesult a leallasrol. A tobbi gyujtas , ujrainditas stb is ebbe az iranyban inditana.
>
> Ezt amúgy egyébként miért nem jó egyszerűen a táp elvételével
> megoldani? Valahogy úgy érzem, hogy mostanában az autógyártás néhol
> felesleges hülyeségek irányába megy. A nyomógombos indítás is ilyen,
> aztán meg nem tudjuk leállítani a motort vész esetén (vagyis nem
> olvassuk el a kézikönyvet). Ha már nem akarunk kulcsot dugdosni, akkor
> lehetne a gyújtáskapcsoló helyén kis karocska, amit ugyanúgy
> használunk, mint a kulcsot, aztán ha lecsavartuk alaphelyzetbe, akkor
> a motorvezérlő áram nélkül marad, így biztosan megáll. A lényeg, hogy
> nem szoftverből lenne az egész vezérelve, hanem egy kétállású
> kapcsolóról.
>
> -----------------------------------------
> elektro[-flame|-etc]
More information about the Elektro
mailing list