[elektro] Elektronyos tanulmány autó.
elight
elight at ele.hu
Fri Mar 26 12:54:36 CET 2010
Na végre találtam egy kisérleti autóról szóló cikket,
ahol a felhasznált energiáról is van némi
tényadat..
http://4x4online.hu/hir/466
Talán olcsósodnak ezek az akksik, és
nemsokára nekiállhatunk agyalni
egy sajátépítésű PIC-es vagy Atmeles
(kinek kinek szíve szerint )
kisautónak ! :)
Egyébként most kinek mire elég 5.7 l benzin?
Üdv István
--------------------------------
A Porsche motorterébe végül a legendás 345 lóerős, hathengeres fekvő boxer
helyére a californiai CALMOTORS 150 kW-os háromfázisú, váltakozó áramú
motorját építették be, ez a teljesítmény "átszámítva belsőégésű motorra",
204 lóerőnek felel meg. A speciális, állandó mágnesekkel épített
villanymotor nyomatéka induláskor, 0 ford/percen a maximális, 650 Nm. Az
1910 kg önsúlyú autó a mindössze 91 kg súlyú motorral kevesebb, mint 7
másodperc alatt gyorsul 0-ról 100-ra.
A konnektorból áttöltött energiát 96 darab, egyenként 5,6 kg súlyú, Axeon
gyártmányú, vasfoszfát alapú lítium-ion cella tárolja, teljesen feltöltött
állapotban 51 kilowattórányit. (Ez éppen annyi, mint 5,7 liter benzin
tiszta energiatartalma!) A minden talpalattnyi helyet kitöltő
akkumulátorok 10 óra alatt töltődnek fel, de erre a regeneratív fékezéskor
keletkező energia is rásegít. Egy töltés 250-320 km út megtételéhez
elegendő, a távolság nagysága attól függ, mennyire nyomjuk a "gázt".
Alois Ruf szerint az eRUF jövőre már akár sorozatban is készülhet. Ára még
nincs, de az már biztos, hogy vízierőművet nem adnak hozzá!
----------------------------------------------
2010.03.25. 12:59:18 dátumon elight <elight at ele.hu> írta:
> Én inkább azon filózom,
>
> mennyi Amperora akkuval oldhatják meg,
> hogy 40 km-t mehet 40 -el?
> Gondolom fékezésnél visszatermel rendesen
> az elektronika.
>
> Na meg a lengéscsillapítás milyen?
> Lehet hogy ezekhez a városokban külön
> járdát is finiselnek majd.
> Nálunk is nemrég aszfaltoztak egy rövid szakasz
> kerékpárutat, piros aszfalttal,
> olyan gumírozott érzés haladni rajta, még gyalosan is .
> Az hogy indulásnál bólint , szerintem pedig
> nem olyan nagy gond, lehet hogy inkább élményként szolgál.
> Menet hözben meg nem kell, hogy lengedezzen,
> egyenletes sebességnél talán inkább egy adott szögben
> egyenletesen előretart.
>
> Üdv István
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
> 2010.03.25. 12:36:34 dátumon jhidvegi <jhidvegi at gmail.com> írta:
>
>> elight wrote:
>>> Hoppá,
>>>
>>> van másik elképzelt változata is..
>>> http://www.origo.hu/auto/20100324-elektromos-buborek-a-jovo-autoja.html
>>> ezen talán már rendes bordás gumi is lenne ?
>>
>> Én nem a gumin filóztam el, hanem azon, hogy ezek hogy gyorsulnak
>> vajon. Ugyanis a
>> normál, ember rááll módi esetén ugye előre kell dőlni, meg fékezéskor
>> hátra... itt
>> meg ezt meg lehetne máshogy is oldani. Pl vannak benne tömegek, pl az
>> aksi, aminek
>> a helyzetét lehetne változtatni. Na aztán lehet, hogy ez baromság, és
>> ezek is
>> bólogatnak előre-hátra. Azért érdekes látvány lenne, hogy bár két
>> keréken van,
>> mégis bólintás nélkül nekilátna gyorsulni... kb olyan lenne, mintha egy
>> motorkerékpár úgy tudna befordulni, hogy nem kell bedőlnie. (Ez is
>> megcsinálható,
>> legalább mutatványként, nem kell bele más, mint egy bazi nagy
>> lendkerék, ami a
>> kerekek sikjába esik, de forditva forog. Tudom, nem jó semmire, csak
>> mutatványnak.
>>
>> hjozsi
>>
>>
>> __________ ESET NOD32 Antivirus - V�rusdefin�ci�s adatb�zis: 4973
>> (20100325) __________
>>
>> Az �zenetet az ESET NOD32 Antivirus ellen�rizte.
>>
>> http://www.eset.hu
>>
>>
>>
>
>
>
--
Az Opera forradalmian új levelezőjét használva: http://www.opera.com/mail/
More information about the Elektro
mailing list