[elektro] Elektronyos tanulmány autó.

elight elight at ele.hu
Fri Mar 26 12:54:36 CET 2010


Na végre találtam egy kisérleti autóról szóló cikket,
ahol a felhasznált energiáról is van némi
tényadat..


http://4x4online.hu/hir/466

Talán olcsósodnak ezek az akksik, és
nemsokára nekiállhatunk agyalni
egy sajátépítésű PIC-es vagy Atmeles
   (kinek kinek szíve szerint )
kisautónak !                   :)


Egyébként most kinek mire elég 5.7 l benzin?

Üdv   István
--------------------------------
A Porsche motorterébe végül a legendás 345 lóerős, hathengeres fekvő boxer  
helyére a californiai CALMOTORS 150 kW-os háromfázisú, váltakozó áramú  
motorját építették be, ez a teljesítmény "átszámítva belsőégésű motorra",  
204 lóerőnek felel meg. A speciális, állandó mágnesekkel épített  
villanymotor nyomatéka induláskor, 0 ford/percen a maximális, 650 Nm. Az  
1910 kg önsúlyú autó a mindössze 91 kg súlyú motorral kevesebb, mint 7  
másodperc alatt gyorsul 0-ról 100-ra.

A konnektorból áttöltött energiát 96 darab, egyenként 5,6 kg súlyú, Axeon  
gyártmányú, vasfoszfát alapú lítium-ion cella tárolja, teljesen feltöltött  
állapotban 51 kilowattórányit. (Ez éppen annyi, mint 5,7 liter benzin  
tiszta energiatartalma!) A minden talpalattnyi helyet kitöltő  
akkumulátorok 10 óra alatt töltődnek fel, de erre a regeneratív fékezéskor  
keletkező energia is rásegít. Egy töltés 250-320 km út megtételéhez  
elegendő, a távolság nagysága attól függ, mennyire nyomjuk a "gázt".

Alois Ruf szerint az eRUF jövőre már akár sorozatban is készülhet. Ára még  
nincs, de az már biztos, hogy vízierőművet nem adnak hozzá!
----------------------------------------------




2010.03.25. 12:59:18 dátumon elight <elight at ele.hu> írta:

> Én inkább azon filózom,
>
> mennyi Amperora akkuval oldhatják meg,
> hogy 40 km-t mehet 40 -el?
> Gondolom fékezésnél visszatermel rendesen
> az elektronika.
>
> Na meg a lengéscsillapítás milyen?
> Lehet hogy ezekhez a városokban külön
> járdát is finiselnek majd.
> Nálunk is nemrég aszfaltoztak egy rövid szakasz
> kerékpárutat, piros aszfalttal,
> olyan gumírozott érzés haladni rajta, még gyalosan is .
> Az hogy indulásnál bólint , szerintem pedig
> nem olyan nagy gond, lehet hogy inkább élményként szolgál.
> Menet hözben meg nem kell, hogy lengedezzen,
> egyenletes sebességnél talán inkább egy adott szögben
>   egyenletesen előretart.
>
> Üdv   István
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
> 2010.03.25. 12:36:34 dátumon jhidvegi <jhidvegi at gmail.com> írta:
>
>> elight wrote:
>>> Hoppá,
>>>
>>> van másik elképzelt változata is..
>>> http://www.origo.hu/auto/20100324-elektromos-buborek-a-jovo-autoja.html
>>> ezen talán már rendes bordás gumi is lenne ?
>>
>> Én nem a gumin filóztam el, hanem azon, hogy ezek hogy gyorsulnak  
>> vajon. Ugyanis a
>> normál, ember rááll módi esetén ugye előre kell dőlni, meg fékezéskor  
>> hátra... itt
>> meg ezt meg lehetne máshogy is oldani. Pl vannak benne tömegek, pl az  
>> aksi, aminek
>> a helyzetét lehetne változtatni. Na aztán lehet, hogy ez baromság, és  
>> ezek is
>> bólogatnak előre-hátra. Azért érdekes látvány lenne, hogy bár két  
>> keréken van,
>> mégis bólintás nélkül nekilátna gyorsulni... kb olyan lenne, mintha egy
>> motorkerékpár úgy tudna befordulni, hogy nem kell bedőlnie. (Ez is  
>> megcsinálható,
>> legalább mutatványként, nem kell bele más, mint egy bazi nagy  
>> lendkerék, ami a
>> kerekek sikjába esik, de forditva forog. Tudom, nem jó semmire, csak  
>> mutatványnak.
>>
>> hjozsi
>>
>>
>> __________ ESET NOD32 Antivirus - V�rusdefin�ci�s adatb�zis: 4973  
>> (20100325) __________
>>
>> Az �zenetet az ESET NOD32 Antivirus ellen�rizte.
>>
>> http://www.eset.hu
>>
>>
>>
>
>
>



-- 
Az Opera forradalmian új levelezőjét használva: http://www.opera.com/mail/



More information about the Elektro mailing list