[elektro] Motor akku
charles hoss
charles.hoss at gmail.com
Sat Mar 20 22:37:26 CET 2010
2010/3/20 Várszegi Péter <varszegi at kapos-net.hu>
> De akkor sokkal jobban megéri egy olcsó sima autó akku a csomagtartóban,
> mint egy drága motorakku a másik mellé.
> A motorakkut és a sokkal nagyobb autó aksit úgysem lehet egyszerre tölteni,
> a két autó aksit meg igen.
>
hmm .
van ket akkum . van egy generatorom - honnan tudjak hogy a bejovo 14.5 volt
nekik most rossz , mert van meg valaki a rendszeren ?
> Ha veszel egy olcsó motor aksit, akkor az vagy szétmegy ha egyszer nagy
> áramot kell leadni indításkor a -15 fokban, vagy előbb hal meg mint az
> autóé
> és akkor észre sem veszed, de csak annyit érsz vele, hogy lemeríti a nagy
> aksit is.
>
nem vettem eszre hogy tonkremenne :)
> Ha meg veszel egy drága motor akkumulátort ami bírja, akkor meg elköltöttél
> mindennel együtt 30-50.000ft-ot.
>
egy jo inditasra is alkalmas motorakku tizezer ft koruli osszeg .
Nem kell töltésvezérlő, nem kell védelem, pár biztosítékon kívül.
>
mert most milyen toltesvezerlo van az autoban ?
a fesszabalyzot nem keszultunk megduplazni :)
> Míg egy 5-20Ah-ás motor aksit ha megküldesz azzal a töltő árammal amit a
> generátor kiad, akkor akár el is durranhat.
>
ezt nem teljesen ertem . miert tenne ?
nezzuk mi tortenik egy motoron .
beindul , a toltes felrantja 14.5 voltra es kesz - a fesz allando a ,
felvett aram szepen esik vissza - az akku a szuk keresztmetszet - o donti el
hogy mit vesz fel .
auton ez annyiban mas hogy ... ja nem . tok ugyanaz .
ezert is hasznalom a motorakkut ilyen celokra - meg mert art az akkunak ha
egyesz telen benne rohad a motorban .
ha bedobom az autoba , legalabb toltodik , merul stb .
bye
dexter
More information about the Elektro
mailing list