[elektro] inditozas onindito nelkul
hermesz zoltan
hezoli at gmail.com
Sat Mar 20 10:35:04 CET 2010
Xorn <toth.endre at gmail.com> írta (2010. március 20. 9:54):
> 2010/3/20 "L. Pásztor" <seasoft at invitel.hu>:
>
>> Pl. nagy dugattyús hajómotoroknál azt csinálják, h pl. 30Bar levego"t engedtek be az egyik hengerbe.
>> Az hozza mozgásba a nagy dieselt. De az is csak gázolajjal indul.
>> Ha már meleg, akkor váltanak át 100-110 fokos nehézolajra.
>
> Kozismert tevhit, hogy a zaporjozsik motorja orosz harckocsikban
> inditomotorkent szolgalt. Nos, nem. Azokat a mondott elven suritett
> levegovel inditottak be, a hengerek egyik fele kapta a tartalybol a
> levegot, a masik fele a gazolajat, azutan ha beroffent, mert porgott
> tovabb rendesen. A ciki az volt, hogy 2-3 nap alatt elment a levego,
> es akkor kulso kompresszorral lehetett csak beinditani a HK-t.
Pont ezért tudták elkötni a kiállított hk-t is a múltkor :_)))
Egyébként ha megy a mgép akkor visszatermeli a sűrített levegőt.
>
>> Repülo"gépeknél meg régen volt a patron.
>> Ezt elsütötték, belo"tték egy hengerbe, etto"l hirtelen felpörgött a légcsavar.
>> Etto"l meg a nagy csillagmotorokban szépen sorba, nagy füsttel beröffentek a hengerek.
>> Patron nélkül nem indult ...
>
> :-)
>
> Best regards,
> Andy
>
> -----------------------------------------
> elektro[-flame|-etc]
>
--
VÉDD ISMERŐSEID E-MAIL CÍMÉT!
Amennyiben továbbküldesz egy emailt,
előtte töröld ki a levélben szereplő többi címet,
hogy ne keringjenek az interneten a spamküldők örömére.
Köszönet érte!
More information about the Elektro
mailing list