[elektro] Motor akku - inditozas

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
Sat Mar 20 04:37:26 CET 2010


vajk fekete wrote:
> regota gondolkozom en mar azon, hogy mija feneert igy indul egy
> szemelyauto.
>
> marmint hogy az autoban az akksi ket okbol van, es a ketto szinte
> ellentmond egymasnak.

Szerintem az autógyárak is elfilóztak a problémán, és arra jutottak, hogy még
mindig ez a legegyszerubb. Viszont én már úgy látom, hogy ez a kérdéskör kikerül
lassan a látókörbol a hibridek elterjedésével. Ott ugye az van, hogy az aksiról
nem a motor van elinditva, hanem az egész autó, és ha kell, menet közben beszáll a
motor, akár úgy, hogy észre se veszi a vezeto, ha nem igazán muszaki. Az az aksi
már elég bika ahhoz, hogy neki nem inditóáram-szeru legyen akár a motor direkt
inditása sem.

> lehetnenek mint a hatalmas fogaskerek es az inditomotor. pl nagy
> felhuzott rugo, vagy eltarolt surlevego energiaja, alapbol a jaro
> motor tarolja be az energiat a kov inditashoz. ha meg a tartol
> energia elveszik, es a motor nem indul be, akkor vissza lehet
> termelni valami hosszabb ido alatt (mondjuk fel perc) az elektromos

Azért érzed, hogy ez igy részben jóval helyigényesebb megoldás, részben kevésbé
biztonságos. Egy autó saját aksijából normál esetben egy halom inditás
megvalósitható. Pl ennél az öreg csotrogánynál az inditáshoz már 6Aó is elég
(amikor az aksiban már csak annyi van), de ez nem azt jelenti, hogy ha pl 60Aó van
benne, akkor csak 10-szer lehetne inditani, hanem valszeg akár 50-szer is. Sot, ha
valami gáz van, abszolút nem sikerül inditani, meg lehet csinálni az aksival, hogy
pl 2-esben odébbmegy inditóüzemben, sot, akár járdára is felmegy, hogy ne
akadályozza a forgalmat. (Én már csináltam ilyet élesben, igaz, hogy az zsiguli
volt. Baromi szar ido volt, záporeso, kiszállni se volt kedvem. Nagyon utáltam
volna, hogy tologatni kell a gépet.)

> pl parkolaskor az auto letalpal, es felemeli az elejet 10 centivel.
> indulaskor ahogy lesullyed egy fogasleccel megforgatja a fotengelyt
> es azzal indul.

Jól hangzik, csak nem számoltál utána. :) Legyen 1 tonna, ami fel van emelve 10
centire, az 1000J energia. Ha 100% hatásfokkal tudom felhasználni, akkor az
12V-tal osztva 83A 1 másodpercig, szerintem semmire sem elég. Pedig nem akármilyen
autónak 1 tonna az eleje. :-) (És akkor még nem beszéltünk a rugókról....)

> de siman lehet hogy megfelelo fotengely allasnal kell megallitani, es
> az indulashoz egy kivalasztott hengerbe (amiben jol all minden pont)
> egy kis elektromos kompresszorral lehelni kevereket es kesz.

Ez már érdekesebb ötlet. Kiváncsi lennék egy ezzel foglalkozó véleményére. Még
pici villanymocival is el lehetne érni, hogy ebbe a helyzetbe kerüljön a motor,
szép lassan - ha véletlenül nem igy sikerülne. Sot, ez a löket nem kell, hogy
feltétlenül a standard üzemanyaggal lenne megoldva. Volt régen valami spray, amit
a rakoncátlankodó autó szivó torkába lehetett fújni, és rögtön beröffent. Régen én
is próbáltam a zsigulival, tényleg nagyon hatott. Már nem tudom, mi volt benne.
Ide jó lenne kis flakonban pb gáz. Persze mégis jobb, ha a saját üzemanyagával
nyomul a módi, mert különben ezzel is külön foglalkozni kéne. Asszem legjobb, ha
áttér az autóipar a hibridekre. Nagy jelentosége lenne, mert az autók zöme
szerintem városi üzemmódban van használva, elég rövid távokon. Lehet, hogy a
zöménél a motor el se lenne inditva, ha van akkutöltési lehetoség a végpontokban.

hjozsi


__________ ESET NOD32 Antivirus - Vírusdefiníciós adatbázis: 4959 (20100319) __________

Az üzenetet az ESET NOD32 Antivirus ellenõrizte.

http://www.eset.hu





More information about the Elektro mailing list