[elektro] Motor akku
charles hoss
charles.hoss at gmail.com
Thu Mar 18 22:17:23 CET 2010
2010/3/18 Moczik Gabor <pm_levlista at progzmaster.hu>
> Várszegi Péter wrote:
> > Nem az Ah, meg a töltőáram számít, hanem az indítóáram.
>
> Tisztában vagyok vele, viszont az Ah-val általában emelkedik az
> indítóáram is, a töltőáram ha meg csak 1A lehet max, akkor jelentősen
> bonyolítja a helyzetet, teljesen külön kell kezelni a másik akkutól, az
> alábbi megoldás nem működik ilyen egyszerűen.
>
>
> A jelenlegi terv, hogy a két akku az alábbi módon lenne kötve:
> A jelenlegi főakkun maradna minden fogyasztó, kivéve behúzómágnes
> vezérlőtápja és indítómotor. A generátor is megy ide.
> Az új indítóakkura megy a mágnes és a motor, valamint egy néhányszáz
> A-es dióda a főakku felől. Járó motornál egy megfelelő relé rövidrezárja
> a diódát hogy mindkét akkun legyen töltés.
> A motorvezérlés tápja mindkét akkuról külön diódákkal összehozva.
>
> Indításnál az indítóakkun van a közvetlen terhelés, vagy ha netán az
> merült le vagy leesik annyira a fesz, akkor a dióda nyit a főakkuról is
> folyik áram. Ha álló motornál a főakku merül le, a dióda miatt az
> indítóakkut nem érinti.
>
> A dióda a problémás alkatrész, 200A felett nehéz találni, és drága. Ha
> találnék, akkor meg tudnám nézni az adatlapban mennyi a nyitófesz
> párszáz A-en. Az indítómotornak 1-2-3V esés nem számít, az ECU-nak
> lehet, azért kap külön diódákat.
>
mihez kell ekkora dioda ?
az oninditot nem kell atengedni rajta - hiszen azt telibe ra lehet kotni az
akkura - a behuzotekercset kapcsolja .
diodazni a toltest erdemes - de szerintem nincs ekkora generatorod :)
bye
dexter
More information about the Elektro
mailing list