[elektro] Almera indításgátló + benzinszivattyú

Moczik Gabor pm_levlista at progzmaster.hu
Thu Mar 18 20:30:50 CET 2010


trebi at algoritmic.hu wrote:
> Indításkor nincs korrekció, meg semmi más se, ott indítási üzemállapot van. 
> Egyébként se tud indításkori lambával korrigálni, mert az soha nincs, 
> előzőleg se volt. A meleg értékeket meg nem használja olyankor. Ennyire 

A szondában van kb. 150W fűtés + ott a kipufogó gáz, 1 percen belül már 
van szonda jel, a motor hőfok pár fokot emelkedik maximum ennyi idő 
alatt. Ez az adat tökéletesen használható indításnál is, minimális az 
eltérés. Nem is emiatt kell a korrekció, mert ez viszonylag pontosan 
mérhető, hanem a benzinnyomás és az inkektor átfolyás szórása miatt.

Ezek pontosan így működnek egy 1987-es Fiat Uno 75ie autóban. Ilyen hiba 
szonda csere után megjavult, majd egy hét múlva újra elromlott. Ekkor 
konstatáltam, hogy a 10ezer Ft-os szonda élettartama elég rövid. Kaptam 
havertól egy használt/jó golf4 szondát, ismét megjavult és nem romlott 
el. Sokat játszottam a benzinnyomással is. Nagyobb állítás után 
kurvanehéz volt beindítani az autót, egy idő után bekalibrálta és jó 
lett az indítás is.

Ezek mind gyakorlati tapasztalatok, kár ellenkezni, elég sokat 
barkácsoltam ezt az autót. :-)
Természetesen nem következik belőle hogy más autókon is így működik, de 
lehetséges és logikus is, egy akkusarut egy órára levenni próba céljából 
meg kb. ingyen van...

-- 
((( Móczik Gábor  )))--((( e|mail: pm-01 |@| progzmaster |.| hu )))
((( S.k.y.p.e.: moczik )))



More information about the Elektro mailing list