[elektro] Almera indításgátló + benzinszivattyú
Moczik Gabor
pm_levlista at progzmaster.hu
Thu Mar 18 20:30:50 CET 2010
trebi at algoritmic.hu wrote:
> Indításkor nincs korrekció, meg semmi más se, ott indítási üzemállapot van.
> Egyébként se tud indításkori lambával korrigálni, mert az soha nincs,
> előzőleg se volt. A meleg értékeket meg nem használja olyankor. Ennyire
A szondában van kb. 150W fűtés + ott a kipufogó gáz, 1 percen belül már
van szonda jel, a motor hőfok pár fokot emelkedik maximum ennyi idő
alatt. Ez az adat tökéletesen használható indításnál is, minimális az
eltérés. Nem is emiatt kell a korrekció, mert ez viszonylag pontosan
mérhető, hanem a benzinnyomás és az inkektor átfolyás szórása miatt.
Ezek pontosan így működnek egy 1987-es Fiat Uno 75ie autóban. Ilyen hiba
szonda csere után megjavult, majd egy hét múlva újra elromlott. Ekkor
konstatáltam, hogy a 10ezer Ft-os szonda élettartama elég rövid. Kaptam
havertól egy használt/jó golf4 szondát, ismét megjavult és nem romlott
el. Sokat játszottam a benzinnyomással is. Nagyobb állítás után
kurvanehéz volt beindítani az autót, egy idő után bekalibrálta és jó
lett az indítás is.
Ezek mind gyakorlati tapasztalatok, kár ellenkezni, elég sokat
barkácsoltam ezt az autót. :-)
Természetesen nem következik belőle hogy más autókon is így működik, de
lehetséges és logikus is, egy akkusarut egy órára levenni próba céljából
meg kb. ingyen van...
--
((( Móczik Gábor )))--((( e|mail: pm-01 |@| progzmaster |.| hu )))
((( S.k.y.p.e.: moczik )))
More information about the Elektro
mailing list