[elektro] Almera indításgátló + benzinszivattyú
trebi at algoritmic.hu
trebi at algoritmic.hu
Thu Mar 18 17:34:28 CET 2010
A lambda szondát ki tudod mérni egy szkóppal. Üzemmeleg motornál a
jelvezetéken (legtöbbször fekete) 0 és 1 volt közötti, nagyjából
szinuszfeszültséget kell látni. A frekvenciája a munkaütemekkel (robbanások)
egyezik meg, tehát 800 rpm alapjáratnál percenként 1600 periódus. Emlékeim
szerint az Almerában sima 4 vezetékes cirkóniumszonda van, ami bármelyik
univerzálissal pótolható, csak a csatlakozót kell átforrasztani rá.
Trebitsch
Lajos Rancz wrote:
> Sziasztok!
>
> Kb 3 hete elvittem márkaszervízbe, ide Fehérváron (Ugrics). A
> diagnosztika szerint lamda szonda a hibás, meg is rendeltem, de azóta
> sem tudták szállítani. Nem tud vki kapcsolatot a központi raktárhoz?
>
> Kösz,
> Lajos
>
> 2010/2/24 Lajos Rancz <lajos.rancz at gmail.com>
>
>> Sziasztok!
>>
>> Gond akadt a Nissan Almeránkkal :( (64000 km, 3 éves) Kb 3 hete
>> kigyulladt a motorhibát jelző sárga figyelmeztetőlámpa, de gond nem
>> volt vele, pöccre indult és rendesen járt. Szombaton alapjáraton
>> rángatott kicsit, de utána ment rendesen. Ma reggel elvittem
>> szerelőhöz, az autó teljesen rendben volt, gyorsult, semmi probléma.
>> A szervízben diagnosztikával megnézték és az indításgátló jelzett
>> problémát. A hibakódot kitörölték, ezután az autó nem indult,
>> pótkulccsal sem. A szerelő hirtelen ötlettől vezérelve a levegő
>> szívócsőbe egy kis olajat spriccelt, ezután az autó rögötn indult,
>> de kb csak 2500 fordulat/percig megy fel a fordulatszám, és az
>> alapjárat is fura, olyan mintha nem kapna elég benzint a motor
>> (800-1000 rpm között ciklikusan ingadozik a fordulatszám). A szerelő
>> szerint benzinszivattyú lehet a problémás, de nekem gyanús a hibakód
>> törlés és a nem indulás közötti összefüggés. Találkoztatok már
>> ilyennel? Mi lehet a baja?
>>
>> Kösz,
>> Lajos
>>
> -----------------------------------------
> elektro[-flame|-etc]
More information about the Elektro
mailing list