[elektro] akku kerdes

(G)feri elektroslista at freemail.hu
Thu Mar 18 11:53:43 CET 2010


Amúgy bikázás ügyben:

Kértek már meg hagyományos váltós autó tulajdonosai, hogy bikázzam be
az autóját, mert nem szabad az övét behúzni, akkor tönkremegy a
vezérműszíja. Ezt nem értem, ha kultúráltan, nem hirtelen rántással
húzzuk be, illetve engedi fel a kuplungot, miért terhelné jobban a
vezérműszíjat, mintha saját erőből önindítóval indulna? Másik indok behúzás
ellen, hogy benzin kerűl a katalizátorba és árt neki. Ezt sem értem,
az injektor csak akkor spriccel benzint a hengerbe, ha már van annyi
feszültség az akksiban, hogy működik az elektronika. Akkor meg már
szikra is van és be is kell indulnia. Vagy ez az indok csak
karburátorosra igaz? Olyannak meg már a katalizátora úgyis rég megholt
:).
Én egyébként nem engedem, hogy az akksimról bikakábellel ráönindítózzon
a másik kocsi. Kb. 5 éve egy ilyen segítségnyújtáskor (talán az
indítózáskor szikrázó bikakábeltől) teljesen elment a Passatom
alapjárata, napokba telt míg az ECU helyreállt.
Inkább kivárom az 5 -10 percet, amig a bikakábelen keresztűl a kocsim
rátölt annyit a másik lemerült akksijára, hogy beindítsa magát

(G)feri,

Thursday, March 18, 2010, 11:29:15 AM, you wrote:

(G)feri> vajk,

(G)feri> Thursday, March 18, 2010, 9:58:45 AM, you wrote:

vajk>> mennyi az inditomotor arama? durva esetben 200A
vajk>> egy pocc-roff inditozas mennyi ido? kevesebb mint 1 sec.

(G)feri> Mondjuk  (most már) a fiam Coltjánál tényleg így van.
(G)feri> De pl. a Fordunknál 2x körbetekeri a 2000ccm-es motor
(G)feri> főtengelyét, aztán ha az önteszt
(G)feri> rendben, csak akkor pöccenti be. Döglődő akkuval ez már
(G)feri> rizikósabb.Főleg ha automata váltó van. Vadászhatod a bikát :).

(G)feri> Feri




(G)feri> -----------------------------------------
(G)feri>           elektro[-flame|-etc]



-- 
Best regards,
 (G)feri                            mailto:elektroslista at freemail.hu



More information about the Elektro mailing list