[elektro] akku kerdes

Karoly Kovacs koka55 at yahoo.com
Thu Mar 18 10:02:45 CET 2010


Ezert is voltak regebben olyan inditast segito kapcsolasok, meg
talan kapni is lehetett, amelyekben csak ceruzaelemek voltak
(vagy AA meretu NiCd aksik), mert arra a rovid idore ezek is
kepesek annyi plusz ménküt adni, amennyivel beindul a talicska.

Karoly




----- Original Message ----
> From: vajk fekete <halaloszto at yahoo.co.uk>
> To: elektro at tesla.hu
> Sent: Thu, March 18, 2010 9:58:45 AM
> Subject: Re: [elektro] akku kerdes
> 
> mennyi az inditomotor arama? durva esetben 200A
egy pocc-roff inditozas 
> mennyi ido? kevesebb mint 1 sec.

az ugye 0.056Ah. 
a durva sutes miatt 
> szar az akku hatasfoka, mondjuk 20%. tehat valojaban 0.26Ah kapacitas kell a 
> beinditashoz. barmilyen kicsi akksi jo lenne, ami tudja a szukseges aramot. 
> majdhogynem egy nagyobb kondi jo lenne. 

ha a 65Ah akksid mar az eredeti 
> kapac 1/20-adat tudja csak, de leadja a 200A-t egy masodpercre, akkor be fog 
> indulni a kocsi, es semmit nem veszel eszre. viszont felora helyzetjelzo vagy 
> egy het riaszto utan mar nem 
> indul.

vajk




________________________________
From: 
> Szabó Zoltán <
> href="mailto:Szabo.Zoltan at mfb.hu">Szabo.Zoltan at mfb.hu>
To: 
> ymailto="mailto:elektro at tesla.hu" 
> href="mailto:elektro at tesla.hu">elektro at tesla.hu
Sent: Thu, 18 March, 2010 
> 9:47:48
Subject: Re: [elektro] akku kerdes

Gondolkodtam én mindenen, 
> de ilyet még nem láttam. 10 perc töltés elég volt neki, utána pöcc-röff. 
> Egyszerűen nem értettem a dolgot. A szervizben annyit mondtak, hogy a gyári 
> Vectra akksik ilyenek és mázlim volt, hogy így megúsztam. Állítólag egyik 
> pillanatról a másikra halnak meg. Mondjuk a vége ilyen is 
> lett.

Zoli

-----Original Message-----
From: 
> ymailto="mailto:elektro-bounces at tesla.hu" 
> href="mailto:elektro-bounces at tesla.hu">elektro-bounces at tesla.hu [mailto:
> ymailto="mailto:elektro-bounces at tesla.hu" 
> href="mailto:elektro-bounces at tesla.hu">elektro-bounces at tesla.hu] On Behalf 
> Of (G)feri
Sent: Thursday, March 18, 2010 9:36 AM
To: 
> ymailto="mailto:elektro at tesla.hu" 
> href="mailto:elektro at tesla.hu">elektro at tesla.hu
Subject: Re: [elektro] 
> akku kerdes

Szabó,

Wednesday, March 17, 2010, 9:25:36 PM, you 
> wrote:

Szabó> Hali!

Szabó> Nem értek egyet!

Szabó> 
> A vectrámnál előfordult egyszer, hogy reggel meg sem nyikkant az akku 
> (a
Szabó> zöld pötty nem látszott!). Előtte vidéken voltam, 3 éves akkuról 
> van szó. 10
Szabó> perc töltés után, mint újkorában. Utána még 3 évet bírt 
> hiba nélkül. Nem
Szabó> gyengén indított, egyáltalán nem pörgette az 
> önindítót (8 V volt benne).

Azon nem gondolkoztál el, hogy egy hosszú út 
> után, hogyan lehetséges,
hogy másnap reggelre tök le van merülve az akkud és 
> utána meg még 3
évig semmi gond? Valamivel lemerítetted. Esetleg út közben 
> volt(ak)
rajta valami nagy fogyasztó(k), vagy ami valószínűbb, hogy 
> hazaérkezés
után maradt valami bekapcsolva, nyitva, miután fáradtan ott 
> hagytad. Erre utal a
8V -os akkufesz is. Terheletlen akksi 1 nap alatt csak 
> úgy magától nem
merűl le annyira. De ezt már úgyse tudjuk meg :).

Best 
> regards,
(G)feri                
>             mailto:
> ymailto="mailto:elektroslista at freemail.hu" 
> href="mailto:elektroslista at freemail.hu">elektroslista at freemail.hu

-----------------------------------------
  
>         
> elektro[-flame|-etc]

-----------------------------------------
  
>         elektro[-flame|-etc]



    
>   
-----------------------------------------
      
>     elektro[-flame|-etc]



      



More information about the Elektro mailing list