[elektro] erintesvedelem

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
Wed Jun 23 22:51:51 CEST 2010


Én aszondom, hogy össze kéne kötni a töltő fémházát (ezzel a védővezetőt) a 
targonca fémrészeivel.

Ez nem jelenti, hogy a targoncát üzem közben (amikor nincs rádugva a hálózatra) 
bármivel is össze kéne kötni, ez csak arra az esetre fontos, amikor a gépbe be 
van küldve a hálózat.

Persze lehetséges olyan töltőt is elkövetni, ami kettős szigetelésű, ami a házat 
illeti, meg a bemenő hálózati kanócot is, tehát nem kéne hozzá védővezető, de 
ekkor az egész villamos belső részt is úgy kell megcsinálni, hogy ha ott bármi 
gubanc van, semmiféle hálózati fesz alatti rész ne kerülhessen hiba esetén sem a 
targoncával bárhogy is összehozható fémvázzal, de az aksik kapcsaival sem. Tehát 
úgy kell működnie, mint egy kézi szerszámgép, sikító, fúrógép.... De ekkor 
hangsúlyozottan nem mehet bele a védővezető!

hájjozsi

Gál Zsolt wrote:
> És a targonca fémváza mindig össze lesz kötve a környezetében levő
> érinthető fémrészekkel jól látható módon? Ki építette bele? Módosítod
> ezzel a gépet? Kockázatelemzés? Ki fogja kiadni hozzá a megfelelőségi
> nyilatkozatot?
>
> 2010/6/23 May Károly <k.m-controller at chello.hu>
>
>> Szervusztok
>> Elektromos targoncába beépitett 230V-os
>> védővezetös akkutöltőt össze kell drotozni
>> a gép fémvázával? Esetleg teljesen külön
>> egységnek felel meg? Csak a töltöt kell
>> é.v. vizsgálni vagy az egész befogadó gépet?
>> MK.
>>
>> -----------------------------------------
>>          elektro[-flame|-etc] 



More information about the Elektro mailing list