[elektro] vizzel mukodo auto THERMODINAMIKA FÖTÉTELEI

trebi at algoritmic.hu trebi at algoritmic.hu
Thu Jun 3 14:31:53 CEST 2010


charles.hoss wrote:
> Szertnem hinni hogy ugyanazt a motort atrakva kevesebbet enne , de
> nem igaz .
> Konkretan a vw konszern egyes termekei hiresek arrol hogy fel literen
> belul ugyannyit esznek ha 90 es 150-el mesz is . Ez pedig nem azt
> jelzi hogy takarekos lenne a cucc ha teheti.

Ja, ezt azt jelzi, hogy nem tudják a fizikát. Vagy ők, vagy azok, akik ezt a 
hírt terjesztik. :)

> Masreszt a benzineseknel ez lathatoan mukodik - a lotus toyota
> blokkja legalabbis ezt bizonyitja.

Ez mindig működik. E=1/2mv^2

Trebitsch


> Bye
> dexter
>
> Sent from my HTC
>
> -----Original Message-----
> From: trebi at algoritmic.hu
> Sent: Thursday, June 03, 2010 13:53
> To: elektro at tesla.hu
> Subject: Re: [elektro] vizzel mukodo auto THERMODINAMIKA FÖTÉTELEI
>
> charles hoss wrote:
>
>> ez tisztan muszaki problema .
>> mindent ehhez az ot literhez mernek .
>> hiba .
>> belathato hogy egy konnyebb , kisebb  aramvonalasabb auto kevesebb
>> energiat igenyel a mozgatasahoz (lotus elise pl)
>
> Hát ja. De ha már egymáshoz viszonyítjuk a különféle meghajtású autók
> energiafelhasználását, akkor egyforma tömegű és méretű autókkal kéne
> azt
> tenni.
> Vagyis ha az 1.9-es Audi 5 literéhez viszonyítunk, akkor a
> villanyautó is
> dolgozzon egy ugyanolyan kasztniban, és legyen ugyanakkora tömege.
> Másképp
> nem korrekt az összehasonlítás.
> Ha ugyanezt a dízelmotort átrakod egy fele akkora kasztniba, az is
> kevesebbet fog fogyasztani.
>
> Trebitsch
>
> -----------------------------------------
>           elektro[-flame|-etc]
>
> -----------------------------------------
>           elektro[-flame|-etc] 



More information about the Elektro mailing list