[elektro] elmeleti kerdes
jhidvegi
jhidvegi at gmail.com
Thu Jun 3 12:45:29 CEST 2010
Végül a harmadik: a vízzel hajtott autó, ahogy gróf spanyol vagy bárki hozzá
hasonló elképzeli. (Tehát nem az alumíniumos és társai, amiben akár lehet is
fantázia.)
A víz eleve egy égéstermék, a hidrogénnek oxigénben való elégetésének az
égésterméke.
Fel lehet bontani, és újra el lehet égetni, de ez a folyamat veszteséggel jár.
De tegyük fel, hogy nem jár veszteséggel.
Bemegy a szobahomérsékletu víz, és hátul kijön a vízgoz. Nem érdekes, mi van
közte, mert 1 liter víz 20 fokról 100 fokra hevítéséhez kell 336kJ energia, az
elforralásához (gozképzéshez) meg kb 2270kJ, összesen tehát ahhoz, hogy hátul
goz jöhessen ki, bele kell tolni literenként kb 2600kJ energiát.
Az meg tökmindegy, hogy közben elbontottuk sok energia befektetésével, hogy
aztán ugyanannyit viszanyerjünk.
Mivel a hatásfok sosem 100%, az elbontáshoz szükséges energia biztosan több,
mint amit visszanyerünk. Akkor már ezt az energiát (többnyire villamos)
célszerubb direkt hajtásra használni. Tehát megint a villanyautónál járunk.
Az alu, hidrogén, és egyéb üzemanyagú autók egész más téma.
Ez a gróf spanyol majdnem meg tudta vezetni az ismert rádióriportert (Mátyási
György?), aki járja Budapestet, és utinformot szolgáltat, de vannak komolyabb
autós musorai is. Készített a faszival interjút, és csak késobbi musorokban jött
be értelmes emberke, aki tövirol hegyire elmagyarázta a svindlit, a plazmavágót
és társait. A szabadalom az nem jelenti, hogy a dolog muködik, a faszikám
egyetlen példányt se épített még soha, és ha rákérdeznek, mindig valami anyagi
baromságokkal hárít.
hjozsi
More information about the Elektro
mailing list