[elektro] elmeleti kerdes

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
Thu Jun 3 12:45:29 CEST 2010


Végül a harmadik: a vízzel hajtott autó, ahogy gróf spanyol vagy bárki hozzá 
hasonló elképzeli. (Tehát nem az alumíniumos és társai, amiben akár lehet is 
fantázia.)

A víz eleve egy égéstermék, a hidrogénnek oxigénben való elégetésének az 
égésterméke.

Fel lehet bontani, és újra el lehet égetni, de ez a folyamat veszteséggel jár. 
De tegyük fel, hogy nem jár veszteséggel.

Bemegy a szobahomérsékletu víz, és hátul kijön a vízgoz. Nem érdekes, mi van 
közte, mert 1 liter víz 20 fokról 100 fokra hevítéséhez kell 336kJ energia, az 
elforralásához (gozképzéshez) meg kb 2270kJ, összesen tehát ahhoz, hogy hátul 
goz jöhessen ki, bele kell tolni literenként kb 2600kJ energiát.

Az meg tökmindegy, hogy közben elbontottuk sok energia befektetésével, hogy 
aztán ugyanannyit viszanyerjünk.

Mivel a hatásfok sosem 100%, az elbontáshoz szükséges energia biztosan több, 
mint amit visszanyerünk. Akkor már ezt az energiát (többnyire villamos) 
célszerubb direkt hajtásra használni. Tehát megint a villanyautónál járunk.

Az alu, hidrogén, és egyéb üzemanyagú autók egész más téma.

Ez a gróf spanyol majdnem meg tudta vezetni az ismert rádióriportert (Mátyási 
György?), aki járja Budapestet, és utinformot szolgáltat, de vannak komolyabb 
autós musorai is. Készített a faszival interjút, és csak késobbi musorokban jött 
be értelmes emberke, aki tövirol hegyire elmagyarázta a svindlit, a plazmavágót 
és társait. A szabadalom az nem jelenti, hogy a dolog muködik, a faszikám 
egyetlen példányt se épített még soha, és ha rákérdeznek, mindig valami anyagi 
baromságokkal hárít.

hjozsi 



More information about the Elektro mailing list