[elektro] vizzel mukodo auto THERMODINAMIKA FÖTÉTELEI
hg12345
hg12345 at freemail.hu
Thu Jun 3 12:33:24 CEST 2010
kedves kollégák,
nagy gyakorlat kiemelni egy sort egy írásból és kellemesen elcsámcsogni rajta.
Én általánosan írtam az eszetlen zöld dolgokról..... És ezeket a dolgokat mélyen elítélem, nem véletlenűl ragadtam bilyentyüzetet. Természetesen a normális emberi (nem politikailag és anyagilag támogatott) takarékoskodással abszolúte egyetértek!
Hogy mennyire olcsó az aluminium gyártás azt érdemes megnézni az alapanyag kereskedésben... Egy biztos a visszaalakításhoz is kell villany és azt bár biztos hogy nem zöld energiával állítják elő...., Na meg az oxidnak a begyűjtését is meg kell oldani, épeszű módon.
Az autóknál elsőre azt kéne megoldani, hogy egy 2 tonnás presztizs autó (amire mindenki vágyik... gyors nagy stb) ne ekkora legyen hanem csak 0.5 tonna, és elnézést mindenkitől de az emberek ne az utakon éljék ki az adrelain igényüket a sebesség hajhászásával.... Ezekkel jelentős mennyiségű energia spórolható meg.
A árú szállítást normális határok közé szorítani, hogy minden vackot ne repülön szállítsanak..... és minél inkább folyamatos szállítási módra átterelni az árút, vizi és sinre.... De ezek a gondolatok ami rohanó világunkban jelenleg csak utópia szinten léteznek.
Mindezektől függetlenül érdemes lenne elolvasni a 3. főtörvényt amit jelenleg még nem tudtak megdönteni.....
AwoL <awol at tvn.hu> írta:
>De az aluminium gyártását akkor ezek szerint támogatják?>
Merthogy olcsó. Vagy nincs mégse akkora haszon rajta, vagy mégis alacsony az előállítási költsége.>
Vagy mégis a fosziliák kiaknázása a gazdaságosabb, ami ökológiai katasztrófához vezet?>
Nem hinném hogy a kőolaj kitermelése és ilyen módon való felhasználása olcsóbb lenne>
minden szinten mint egy aluminiumos galliumos vízbontásos megoldás... >
Arról nem beszélve hogy leírják hogy újra felhasználhatóvá lehet tenni. Vagyis nincs messze akkora>
veszteség rajta mint a kőolaj alapú dolgokon...>
De ez szigorúan SZVSZ.>
>
On 2010.06.03, at 11:40, hg12345 wrote:>
>
> Érdemes lenne elolvasni a középiskolás anyagot.>
> Energia nem keletkezik....>
> A veszteségek miatt mindig negativ!!!!! az energia mérleg, ugyan kérdéses, hogy mennyire. De ezek az átalakítások főleg az Alumunium redukálása igen energia igényes folyamatok, nem véletlen, hogy az alukohókat közvetlenűl az erőmüvek mellé telepítik. A maradék veszélyes hulladékkal meg mit csinálsz?>
> >
> Ezek zöld energiákat felhasználó berendezések legtöbbször még a saját ökölábnyomukat se tudják kitermelni :-() De a világ legjobb üzlete, mert amit támogatnak és akit támogatnak az a mi adókból teszik megkérdezésünk nélkül!!!!>
> Itt az ár teljesen mindegy főleg hogy a sokat lehessen kivenni......>
> Természetesen akik e mellett beszélnék azok rettentő érdekeltek, akik meg hallgatják (és örülnek) azok amőbát játszottak általános és középiskolás fizikaórákon. A politikusoknál ez teljesen mindegy ők úgyse tudnak semmit, csak azt hogy az is vissza ad aki eladja és az is aki támogatást kapja, "erről is arról is nekik fütyül a fülemüle".........>
> >
> >
> >
> "Bodosi Balázs" <bbalazs at phys.szote.u-szeged.hu> írta:>
>> Igaza volt annak, aki azt irta, hogy ez az auto aluminiummal megy. Az >>
> energiat tenyleg az biztositja.>>
> Egyebkent eloszor ez valami hazi eromu cimen futott. A lenyege: viz alatt >>
> szikrat kepeznek egy aludrot vegen, ami tulkeppen helyileg bontja a vizet, >>
> az oxigent azonnal elhasznalva. A felesleges aluminiumoxid pedig leullepszik >>
> az aljara. Egyebkent (mintha) azert az oldat kemhatasa is megvaltozna, de >>
> nem emlexem. Szoval a kerdes ott van, hogy mennyi is az annyi.>>
>> >
> Ha egy auto 4 utemu, akkor utemenkent van egy robbanas egy negyhengeres >>
> motorban, ami legyen mondjuk 500ml. Ha durvan szamolunk, akkor mondjuk a >>
> levego 20%-a oxigen, akkor ket terfogatresz hidrogenhez kell egy >>
> terfogatresz oxigen (mondom, durvan szamolunk, csak nagysagrendileg, tehat a >>
> hidrogen persze higabb), de ez az oxigen 5 terfogatresz levegoben van csak. >>
> Tehat 500*2/7 ml , kb 130ml hidrogen kell egyetlen robbanashoz egy hengerben >>
> minden motorfordulatra..>>
> Egy mol H2 gaz 24liter terfogatu, sulya 2g. Ez kb 18g vizben van benne >>
> (2+16, atomok molsulya). Vagyis egy liter hidrogenhez kell 18/24 g viz, kb >>
> 1g. Ezt az egy fordulatra eso kb 0.1g. Percenkent fordul a motor 3000-et >>
> mondjuk, az 300g percenkent, orankent 18 liter viz felhasznalasat >>
> jelenti.Kicsit nagyobb viztartaly mint benzintank, de mukodhet elvileg.>>
>> >
> A masik kerdeshez nincs eleg adatom, ez az aluminium egesekor felszabadulo >>
> energia, valamint az egesz folyamat hatasfoka, tehat mennyit kell a >>
> szikrakepzesre forditani ebbol, illetve a tartaly viz mennyire melegedik. Ez >>
> DONTOEN befolyasolja, hogy megeri-e!!>>
> Az otlet egyebkent mukodhet energetikailag, mivel itt aluminiumot egetunk el >>
> tulajdonkeppen.>>
> Az aluminium a foldkeregben igen nagy gyakorisaggal fordul elo. Az ilyen >>
> hidrogenes-vizbontasos jatek elonye, hogy a hidrogen in situ keletkezik, nem >>
> kell tarolni. A keletkezett aluminiumoxid redukalhato valamilyen >>
> hatasfokkal, amihez elektromos energia kell, amit viszont alternativ modon >>
> is elo lehetne allitani. De a hatasfok itt is kerdeses.>>
>> >
> Mindenesetre jelen pillanatban az autozas jovojet en egy olyan, magas >>
> energiatartalmu anyagban latom (ez nem a viz, de pl. esetleg aluminium >>
> lehet), ami megfelelo modon kezelve nem mergezo, vegtermekeit ossze lehet >>
> gyujteni es vissza lehet alakitani (szelsoseges esetben ez ugye nem mas, >>
> mint az akkumulator).>>
>> >
>> >
>> >
> ----------------------------------------->>
> elektro[-flame|-etc]>>
> >
> >
> ----------------------------------------->
> elektro[-flame|-etc]>
>
>
>
Üdv: AwoL>
>
>
----------------------------------------->
elektro[-flame|-etc]>
More information about the Elektro
mailing list