[elektro] elmeleti kerdes - vizzel mukodo auto

Bodosi Balázs bbalazs at phys.szote.u-szeged.hu
Thu Jun 3 10:07:04 CEST 2010


Igaza volt annak, aki azt irta, hogy ez az auto aluminiummal megy. Az 
energiat tenyleg az biztositja.
Egyebkent eloszor ez valami hazi eromu cimen futott. A lenyege: viz alatt 
szikrat kepeznek egy aludrot vegen, ami tulkeppen helyileg bontja a vizet, 
az oxigent azonnal elhasznalva. A felesleges aluminiumoxid pedig leullepszik 
az aljara. Egyebkent (mintha) azert az oldat kemhatasa is megvaltozna, de 
nem emlexem. Szoval a kerdes ott van, hogy mennyi is az annyi.

Ha egy auto 4 utemu, akkor utemenkent van egy robbanas egy negyhengeres 
motorban, ami legyen mondjuk 500ml. Ha durvan szamolunk, akkor mondjuk a 
levego 20%-a oxigen, akkor ket terfogatresz hidrogenhez kell egy 
terfogatresz oxigen (mondom, durvan szamolunk, csak nagysagrendileg, tehat a 
hidrogen persze higabb), de ez az oxigen 5 terfogatresz levegoben van csak. 
Tehat 500*2/7 ml , kb 130ml hidrogen kell egyetlen robbanashoz egy hengerben 
minden motorfordulatra..
Egy mol H2 gaz 24liter terfogatu, sulya 2g. Ez kb 18g vizben van benne 
(2+16, atomok molsulya). Vagyis egy liter hidrogenhez kell 18/24 g viz, kb 
1g. Ezt az egy fordulatra eso kb 0.1g. Percenkent fordul a motor 3000-et 
mondjuk, az 300g percenkent, orankent 18 liter viz felhasznalasat 
jelenti.Kicsit nagyobb viztartaly mint benzintank, de mukodhet elvileg.

A masik kerdeshez nincs eleg adatom, ez az aluminium egesekor felszabadulo 
energia, valamint az egesz folyamat hatasfoka, tehat mennyit kell a 
szikrakepzesre forditani ebbol, illetve a tartaly viz mennyire melegedik. Ez 
DONTOEN befolyasolja, hogy megeri-e!!
Az otlet egyebkent mukodhet energetikailag, mivel itt aluminiumot egetunk el 
tulajdonkeppen.
Az aluminium a foldkeregben igen nagy gyakorisaggal fordul elo. Az ilyen 
hidrogenes-vizbontasos jatek elonye, hogy a hidrogen in situ keletkezik, nem 
kell tarolni. A keletkezett aluminiumoxid redukalhato valamilyen 
hatasfokkal, amihez elektromos energia kell, amit viszont alternativ modon 
is elo lehetne allitani. De a hatasfok itt is kerdeses.

Mindenesetre jelen pillanatban az autozas jovojet en egy olyan, magas 
energiatartalmu anyagban latom (ez nem a viz, de pl. esetleg aluminium 
lehet), ami megfelelo modon kezelve nem mergezo, vegtermekeit ossze lehet 
gyujteni es vissza lehet alakitani (szelsoseges esetben ez ugye nem mas, 
mint az akkumulator).





More information about the Elektro mailing list