[elektro] elmeleti kerdes

trebi at algoritmic.hu trebi at algoritmic.hu
Thu Jun 3 09:53:18 CEST 2010


Hát ja, de a benzin tankolása 100% hatásfokú, minusz az a pár csepp, ami 
mellé megy. :)
Az akkutöltés meg 80% körül, a motor-hajtáslánc (plusz fűtés, ablaktörlés, 
lámpák, neaggyisten klíma satöbbi) 70-90%. Kettő együtt 60-70% eredő 
hatásfokot hoz ki a villanyautóra.
Ezeket a misi, meg rugó dolgokat viszont külön szeretem. Normál akkupakk, 
LiFePo, ami ma a legjobbnak számít, úgy 4-5 millió forintba kerül, és 2-3000 
ciklus az élettartama. Ha 100 km-es hatótávval számolsz, akkor 2-300 ezer 
kilométerenként vehetsz új akkut.

Trebitsch


AwoL wrote:
> De a benzinmotor sokkal rosszabbal.
> Az ötven rugót meg beletankerolom a verdába 2 hónap alatt ha sok
> a vidéki meló...
>
> On 2010.06.03, at 9:41, <trebi at algoritmic.hu> wrote:
>
>> Számoltál az akkutöltés hatásfokával is?  Meg persze a villanymotor
>> se 100%-kal dolgozik.
>>
>> Trebitsch
>>
>> Szima Gábor wrote:
>>> On Thu, 3 Jun 2010, AwoL wrote:
>>>
>>>> De a benzin valós energialeadása meg a Li*-tól van elmaradva, a
>>>> benya több mint fele elvész.
>>>
>>> Pontosabban 3/4-e. De ezt is belekalkulaltam anno.
>>>
>>>> Bármelyik akksi sokkal hatékonyabb ilyen szempontból...
>>>> Egyébként meg a 2-3 nagyságrend nem is sok. A volt diesel autóm
>>>> 1000km 1 tankkal. Mostnai benyás 700km 1 tankkal. Én töltögetném az
>>>> elektromost ha 1 töltés 200-300km stabilan 110-es átlaggal
>>>> meglenne.
>>>
>>> Egyebkent most nezem, hogy a LiPol sokat valtoztatott a leanyzo
>>> fekvesen.
>>> Egy 50 lityis tank kivaltasara (jo kozelitessel) eleg lenne:
>>>
>>>  420 l/780 kg akkupakk, potom 50 misiert (na jo, brutto ;).
>>>
>>>
>>>  -Sygma
>>>
>>> -----------------------------------------
>>>          elektro[-flame|-etc]
>>
>> -----------------------------------------
>>          elektro[-flame|-etc]
>
>
>
> Üdv: AwoL
>
>
> -----------------------------------------
>           elektro[-flame|-etc] 



More information about the Elektro mailing list