[elektro] elmeleti kerdes

vajk fekete halaloszto at yahoo.co.uk
Thu Jun 3 08:48:47 CEST 2010


kicsit passzol ide:

Let us not flatter ourselves on account of our human victories over 
nature. For each such victory nature takes its revenge on us. Each 
victory, it is true, in the first place brings about the results we 
expected, but in the second and third places it has quite different, 
unforeseen effects which only too often cancel the first.


Vajon ki irta a fentit? Nekem meglepetes volt kicsit.

Amikor azt hisszuk, hogy legyoztuk a temeszetet, akkor valojaban az elso csatat nyertuk meg, de lesz visszavago. Sot harmadik fordulo is. Ha megolnenk, akkor nem tudna visszavagni, de megolni nem tudjuk csak ugy, hogy magunkat is elpusztitjuk. Hiszen reszei vagyunk a termeszetnek.

vajk



________________________________
From: Xorn <toth.endre at gmail.com>
To: elektro at tesla.hu
Sent: Thu, 3 June, 2010 8:36:38
Subject: Re: [elektro] elmeleti kerdes

2010/6/3 AwoL <awol at tvn.hu>:
> A háztartási termékek kelendősége nem függ az olajtól.
> Szerintem is az olaj mozgatja az elektromos és egyéb környezetbarát
> járművek bevezetését.
> A biodiesel is azért nem terjed mert az nem érdeke senkinek hogy
> minden ami nem kőolaj származék hanem növényi az felhasználható
> legyen. Itthon is bevezették hogy büntetik azokat akik nem kőolajszármazékkal
> mennek a diesel-el. Na vajon miért?
> Igen, azért mert az környezetkímélő lenne és olcsó. Nem érdek.

Ez viszont netto hulyeseg. 10 eves koruli az a tanulmany, ami szerint
Spanyolorszagban (ahol szepen sut a nap, sokat, es erik minden, aminek
es ahogyan kell) nagyjabol az egesz orszag osszes valamirevalo vetesi
teruletet repcevel kellene beultetni ahhoz, hogy az orszag dizelolaj
igenyet biodizelbol lehessen kielegiteni. Azert nem terjed, mert
amikor kaja sincs sok helyen eleg, akkor nem csinalnak belole dizelt.

> Egy mosógép az fogyasztási cikk, termék stb... nem hasonlítható össze
> egy elektromos autóval. A tömeggyártásban igazad van, de abban nincs hogy
> ezért drága, gyártanák azt tömegben, csak az olajlobbi erősebb és képtelenség
> a széllel szembe hugyozni.

Ennek pl. most nem tesz rosszat az amerikai olajkitores.

> (biodiesel saját tapasztalat hogy az előállítás költsége töredéke annak amiért árulni
> akarták, erősen töredéke, és rengeteg hazugság övezi, pont azért hogy ne legyen
> senkinek kedve hozzá. Mellesleg jegyzem meg hogy 96-ban Kecskeméten a kertészetin
> már rég biodieselel ketyeget a fősuli traktora pont azért mert ott kisérleteztek vele hogy
> miként is lehetne a repcét így felhasználni, és már akkor mondták hogy az osztrákok
> leadják a magokat, és diesel olajat kapnak érte, bio-t persze, ott ez működik és így
> művelik a földet. Akkor ez volt a példa. Mára már okosok megállapították hogy nem
> lenne gazdaságos. Hát persze hogy nem, mert akkor megint beindulna a mezőgazdaság
> mert lenne igény a termelésre, és nem lehetnénk szép nagy ipari állam :D ami most se vagyunk...

Meg mert nem lehetne a toredeket sem megtermelni a szuksegletnek.

> Az egész a politikáról és a pénzről szól, nem arról hogy nekünk jó legyen. Évente több millió hektó

Ez viszont nagyon igaz!

> olaj megy kárba, amit beleönthetnénk a diesel-be és elpöföghetnénk vele a világ végére is, de nem
> lehet mert a rendőr ha megérzi hogy palacsinta szagú a kocsi akkor azonnal büntet. Ez is jó
> magyar hozzáállás...)

Valami igazuk van, mivel a sima sutoolaj, ha el is megy vele az auto,
nem ugyanazt produkalja egestermekben, mint a biodizelle avanzsalt
verzio. Mas kerdes, hogy jovedekiado-csalasert buntetnek meg, nem
kornyezetszennyezesert.

Best regards,
Andy

-----------------------------------------
          elektro[-flame|-etc]



      


More information about the Elektro mailing list