[elektro] elmeleti kerdes
Xorn
toth.endre at gmail.com
Thu Jun 3 08:31:28 CEST 2010
2010/6/3 Erdos Zoltan <silverst at t-online.hu>:
> Ha egy villanyautos rendszerben az aglomeracios korzetet akkurol taplalt
> villanyautokkal kepzelem el, mondjuk 30-40 km, akkor az ebbol a tavbol
> munkaba es haza jaroknak 60-80, esetleg 100 km-re eleg akku kapacitassal
> kell rendelkezniuk.
> Egy atlagos mai auto+szukseges mennyisegu akku feltetelezzuk, hogy
> megall 1,5 tonna korul.
> mivel ezen autok hasznalata jellemzoen reggeli munkaba es delutani
> hazamenetel, igy lehetseges a munkaido alatt ujratolteni, tehat fele
> akku kapacitas is elegseges lehet.
> Azonban milyen kapacitas is szuksegeltetik ekkora hatotavhoz ?
> es mekkora arammal (mondjuk 220-as halozatra vetitve) lehet az adott ido
> alatt ujratolteni? (ugye 0,125 C mar egesz baratsagos a javallott 0,1 C
> toltesi aranyhoz kepest)
> es ha eltekintunk az akku elettartamtol, akkor ez a modi
> gazdasagosabb-e, mint a jelenlegi benzinarak (egyelore jovedeki adoval
> szamoljuk)?
En ugy tudtam, hogy a Li-ion teljes toltesi ciklusa kb. 4 ora. Ni-Mh
eseteben sem kell 0,1C-ben gondolkodni. Vagy te olomakksit tennel
ezekbe?
Best regards,
Andy
More information about the Elektro
mailing list