[elektro] Nagyáramú fesz stabilizálás

Tóth Péter tope1 at freemail.hu
Thu Jul 22 09:28:58 CEST 2010


Az a 7.5 kW semmire sem elég... Egy Babetta simán legyorsul...
Asszem 25 kW körül van a Trabant motor.
Nekem 800-as Maruti motor volt a Trabantomban, na azzal már lehetett 
haladni, gyorsult is, végsebességben és fogyasztásban is jó volt.
Meg voltam elégedve vele, csak az asszony már szégyelt velem jönni :)
Valami könnyű, dizájnos burkolatot kellene rakni egy fityó alapra azzal 
már elég jó teljesítmény-súly arányt el lehetne érni.
Épp néztem a Permanent oldaláról nyíló "zöld"autós oldalon, hogy 
vállalnak tervezést, engedélyeztetést is.

ToPe


Kormos Imre írta:
> Sziasztok,
> Én még mindig érlelem a villanytrabant gondolatát.
> Itt a 70V/7.5 KW-os motort néztem ki. Az ehhez való vezérlő  250eFt.
> Szerintem azt kellene kipróbálni, hogy mit tesz egy ilyen motor 6-12-16-24-36-48-60-72 V-os feszültségekkel.
> Lehet, hogy elég is lenne ennyi fokozat. (esetleg a sor elején lévő 6V-ot vezérelni csak...)
> Akkor elég lenne relével vagy tirisztorral kapcsolni az akksikat. Szerintem sokkal job hatásfokkal, mint PWM szabályzóval.
> Vagy nem?
> Lehetne a sor alján lévő akksikat párhuzamosan kötni. (vagy jó vezérlést kitalálva akár a sor tetején lévőket is. Ezt még átgondolom.)
> De először a mechanikát kellene megvenni, megépíteni.
> KI
>   



More information about the Elektro mailing list