[elektro] Meddig toltsem?

Xorn toth.endre at gmail.com
Mon Jan 4 18:40:43 CET 2010


2010/1/4 Csuvár Imre <icsuvar at t-online.hu>:
> ma nem indult az autom, csak nehanyat koszorult.
> A feszultsege 12,3V volt nyugalmi allapotban.
> Az akkucsere fizikailag eleg bonyokas,
> gondoltam adok meg egy eselyt az akkunak
> es a helyen, lekotott sarukkal toltom kicsit.
> A toltofesz 2 ora alatt felszaladt 16V-ig es mar le
> akartam venni a toltorol, de kis ido mulva
> lecsokkent a fesz 15,6V-ra. Az aram 3-4A.

Nem jol hangzik.

> Most pihentetem kicsit, mert kis pezsgest is hallottam az akku felol.
> Nem tudom mifele az akksi zart v nyitott,
> valamilyen kicsike Jaszakku, 4,5 eve ezzel vettem az autot.
> Van egy sarga muanyag csik a cellak folott, de mas nem latszik.

Ha azt a muanyag csikot fel tudod szedni, a masik felen alighanem 6 db
muanyag dugo van egybeontve, es utana hozzafersz a cellakhoz. Nezz
benne savszintet es potold desztvizzel, bar lehet, hogy ennek az
akksinak mar mindegy.

> Kint van a hidegben, nem tudom ez mennyiben
> befolyasolja a feszultsegviszonyokat.

Hidegben mindenkeppen kisebb a hasznos kapacitasa. Amikor elmulik a
nevleges amperorak nagy resze, nyaron meg mindig jo lehet, de telen,
hidegben mar nem. Saccra ebbe futottal bele.

> A kerdes az, merjem meg tolteni?

En nem mernem, legalabbis savszint ellenorzes nelkul biztos nem. Utana
is csak ovattal. A feszgeneratoros toltes nem rossz otlet amugy.

Best regards,
Andy



More information about the Elektro mailing list