[elektro] Almera indításgátló + benzinszivattyú
Moczik Gabor
pm_levlista at progzmaster.hu
Wed Feb 24 17:52:29 CET 2010
Skandar Graun wrote:
> A féktisztító alkoholféle.
Több adatlapot átnézve úgy tűnik hogy szinte mindegyik gyártmányban kb.
50% Nafta (ásványolaj) katalitikusan reformált könnyű, aromás mentes
frakció (speciális benzin) :-)
10-30% Izopropil-alkohol vagy Hexán (a kontakt spray-ben is többnyire ez
van).
A maradék meg Pb, CO2, stb...
> Hidegindításhoz használják nem rendeltetésszerűen.
> Nekem a dízelt beröffentette - 5 fokban, teljesen szar izzítógyertyáknál.
> Csak tönkreteszi a motort hosszabb távon.
Nem hiszem hogy az egy röffenésnyi anyag számottevő motorkárosodást
okozhatna... Az olajat lemoshatja a hengerfalról, szelepszárról, de az a
két pöffenet szerintem nem tud számottevő kárt okozni.
Egyébként ahogy Trebi is írta, valamit bizonyára jelez a diagnosztika
hogy miért nem indul az autó, ki kell olvasni megint. Továbbá egy
valamire való diagnosztika mutatja a szenzorok értékét is, meg kell
nézni hogy reálisak-e (már amit el lehet dönteni...)
Ki lehetne venni az ECU biztosítékot pár percre hogy elfelejtse a
hülyeségeket, lehet hogy meghibbant valami.
Benzinnyomást nem túl komplikált mérni, sőt, még mérni sem kell: a
benzin visszafolyó csövet le kell venni, a nyomásszabályzó végét egy
edénybe kivzeteni, majd be kell indítani (két ember javasolt).
Erősen dőlni kell a lének (nyit a szabályzó, tehát megvan a nyomás). Ha
alapjáraton is csak éppen hogy folydogál, akkor már lehet aggódni, de
azért a benzinszűrőt is meg lehet nézni előtte.
Újabb autóknál már nem csak egy fokozatú a benzinszivattyú tápellátása,
ha kevés nafta kell, akkor kisebb feszt kap. Meg kell mérni a
szivattyúnál a tápfeszt. Lehet hogy valamelyik fokozat bedöglött, vagy
kontakt hibás. Előfordulhat hogy ez okozhatta az eredeti hibakódot is.
GND-ket érdemes végigmérni mindenhol az akkusaruhoz viszonyítva, lehet
hogy csak lelazult egy földelés.
Nem füstölt, nem volt benzinszagú az autó még a szervíz előtt?
Ez dús keverékre utal, többnyire oxigén szenzor hiba. Az utolsó
pillanatig elég jól megy így az autó, még jobban mint kellene. ECU
függő, de lehet hogy el tudja magát kalibrálni annyira is, hogy már nem
indul, bár ezen nem tudom mennyire segít még egy kis plusz féktisztító. :-)
--
((( Móczik Gábor )))--((( e|mail: pm-01 |@| progzmaster |.| hu )))
((( S.k.y.p.e.: moczik )))
More information about the Elektro
mailing list