[elektro] A jövő tápellátásai

Skandar Graun sgraun at gmail.com
Sun Feb 14 09:08:59 CET 2010


Ott a pont.

Ha igaz lenne, amit írsz, a hiperek konganának az ürességtől.
Egy hiánygazdaságból, szocialista tervgazdálkodásból éppen ébredő
társadalmat lerohantak a kőkemény üzleti megfontolásokat előtérbe tevő
kereskedelmi láncok, akik a marketing és reklámhadjáratukat
szociológiai és pszichológiai alapokból építkezve indították.
A múltkor volt egy cikk a Pick egyik vezetőjével, aki azt mondta, hogy
egy Tesco kategóriájú áruházlánccal még a Coca Cola is nehezen kezd
ki.
Akkor mennyi az esélye, hogy bármelyik gyártó el fog térni a "add el,
menjen tönkre, adj el újat" irányvonaltól.
Amikor a fogaskerék a nyomtatóban úgy van méretezve, hogy ne bírjon
többet két évnél, vagy 10000 oldalnál.
Amikor a barkácsáruházban nem kapsz garanciát a flexre, ha céges
számlára veszed.
Van egy könyvem, 1963-ban adták ki. Az USA-ról szól, a 60-as évek
szocialista szemszögéből.
Említ egy vegyészt, aki egy katonai cégnek dolgozott, feladata volt
minél tovább futó gumik kifejlesztése.
Elcsábította egy civil cég.
Megdöbbenve nézte az új feladatát, hogy olyan gumit kell csinálni, ami
60000 mérföld után elkopik.
Ha ez igaz volt a 60-as években, mi lehet most?

Szóval ez az akku megmarad katonai fejlesztésnek és a polgári életbe
sose jelenik meg.
Szerintem.

2010/2/14 Charles Hoss <charles.hoss at gmail.com>:
> Moczik Gabor írta:
>> Skandar Graun wrote:
>>
>>> "A kereskedö nem a szükségleteket szolgálja ki, a jó kereskedö
>>> szükségleteket ébreszt....DE már ez sem igaz: a jó kereskedő álmokat
>>> ébreszt..."
>>> Speciel erre gondoltam és ennek környezetére.
>>> Sajnos ez ma a "tuti"
>>> Amíg azon kesereg a világgazdaság nagy része, hogy visszaesett a
>>> vásárlóerő, addig felejtős a hosszú élettartamú gyártmány.
>>>
>>
>> A probléma az első mondatban van. A vásárlók egy része (100-as IQ
>> felett) már rájött hogy köszöni szépen, de már nem dől be a kereskedő
>> által ébresztett szükségletnek.
>> Rá kell majd döbbenni végre, hogy túltermelés van. Pl. most a nagy
>> válságban rádöbbent az autóipar is, meg a vásárlók is, hogy nem
>> szükséges 2 évente hitelre új autót venni.
>>
>> Amelyik gyártóról kiderül hogy hulladékokat gyárt, nem tesz jót a
>> további profitnak. Mindig lesz majd egy-két olyan vásárló, aki a
>> valamelyik hiperben leemel a polcról egy akciós H P nyomtatót - de náluk
>> is a következő márka már biztosan nem ez lesz. :-)
>>
>> Nagyon valószínűnek tartom, hogy a hosszabb élettartamú terméket jobban
>> el lehet adni, még akkor is ha drágább. Ehhez persze nem árt, ha ennek
>> valóságalapja is van, pl. van rá értelmes jótállás is, és a cég se
>> tegnap indult ami holnap megszűnik...
>>
>> Mellesleg ésszerűen kellene beállítani a szervíz árakat is.
>> Ha egy 100ezer Ft-os hűtőnek eltörik az ajtó zsanérja, amit a
>> márkaszervíz 30ezerért javít ki, akkor vajon a gyár milyen profitra
>> számíthat?
>> Válasz: semmilyenre. Se új hűtőt nem fogok venni (vagy tuti nem azt a
>> márkát), a szervíz is elmehet ahová akar, és megkérem a helyi lakatost
>> aki párezerért megcsinálja olyara, ami nem további 2 évig hanem
>> valószínűleg 30-ig kibírja.
>>
>> Én ezt akárhogy is nézem, sz*rból nem lehet várat építeni.
>>
>
> ez ellen a felismeres ellen fejlesztettek ki a marketinget es a reklamot .
> nem hiszem hogy a kalgonizalas-bol nehez visszaterni - olyan mint egy
> tevevitat nezni a politikusokkal - miutan lattad hogy negy eve hogy
> hazudott mindenki szemebe rezzenestelenul a kesobbi gyoztes . ez utan
> ertelmes vitat es erveket aligha varhatunk .
>
> bye
> dexter
>
>
> -----------------------------------------
>          elektro[-flame|-etc]
>



More information about the Elektro mailing list