[elektro] hűtőgép olaj
(G)feri
elektroslista at freemail.hu
Sat Feb 6 18:55:04 CET 2010
mpityu,
Saturday, February 6, 2010, 5:07:07 PM, you wrote:
mpityu> Sziasztok!
mpityu> Hutokomresszorba tolthetek sima autoba valo motorolajat? 0w40, vagy
mpityu> hasonlot.. Vagy mit tolthetek bele, ami beszerezheto vasarnap is,
mpityu> Tesco, Auchan, Bricostore, autosbolt, stb..
Nemrégen volt hasonló problémám és mivel Kis Norbi, többünk régi
ismerősének kedvenc témája volt 2000. táján a hűtőkompresszorok átalakítása
légpumpának, Őt kerestem meg a problémámmal. Én nem alakítottam át,
csak meglevőt használtam fel és pont az olaj pótlása volt a problémám.
Bízom benne, nem sértek levéltitkot ha a leveléből idézek:
Norbi írta:
A légkompresszoros használatnál mindenképpen át kéne kötni belül a gépet,
mert így sokkal hamarabb tönkre fog menni.
Átalakításról cikk:
http://www.tar.hu/norbimagan/pneumatika02.htm
Teljes részletességgel minden benne van, az olajokról is. Amúgy tömören:
vagy összeöntögeted a kompresszorok olajait és ezzel a háztáji anyaggal
locsolod utána, vagy átmosod a teljes gépet belülről teljesen petrólaummal,
ezután pl. ÁSZ-os cimbitől vett trafóolajjal, vagy speciális,
motorkompresszorolajjal töltöd fel. Esetleg szerzel teljesen _tiszta_(!!!)
szilikon olajat és ezt a méregdrága anyagot locsolod bele. Bármi más
megoldás: ALMÁS. (Kihabosodik/lesavasodik/vezetővé válik/leég/beragad/besül,
higedben megszorul, stb...) Az olajnívó 25%...33% között van, típustól
függően.
(G)feri:
>...szeretnénk ha szükséges pótolni.
>A tanácsod alapján majd kigyűjtjük más kompresszorokból,
>leszűrjük és azzal pótoljuk.
Norbi:
Ez a legegyszerűbb megoldás. Úgyis kb. hasonló kompikkal dolgoztok.
Sajnos idegen olajokkal ez az olaj masszív habot képez villámgyorsan,
mintha botmixerrel vernéd fel. A hab meg elfelejt hűteni rendesen,
plusz kinyomja orrán-száján a gépből magát...
(G)feri:
>Tehát ezen a most még leforrasztott cszervizcsatlakozó
>csövön mondjuk egy injekciósfecskendővel beadagolhatom a
>pótolandó olajat? Aztán utána valamivel újra lezárom?
Ennél is egyszerűbb a szitu, ugyanis a levegőt a kompresszorházba
szívja be először, majd a rugós bakokon ide-oda ugrabugráló kompi
alulról/oldalról (házon belül már!) ebből az olajos levegőből szívja
el az ájert. A motor és kompresszor közös tengelyében van egy csigafurat,
ami egyben az olajat is felszívja és a ház tetejére szökőkútszerűen,
folyamatosan permetezi, ahonnan az esőként visszahullva keni az egész
belvilágot, miközben a tetőn keresztül jó sok hőt is lead egyben, amit
a tekercsektől, illetve a kompresszor sűrítő részétől vett át.
Tehát: mindkét lyuk alkalmas feltöltésre, így egyszerűen
az üzemi szívócsonkról is lekaphatod a légszűrót és egy olajálló tömlőn
keresztül felszippantathatod a szükséges mennyiségű olajat,
hiszen mindkét szívócsonk semmi más, mint egy lyuk a kompresszorház
oldalán.
Az eredetileg leforrasztott lyukra viszont én már egy átlátszó,
föggőleges olajnívó-csövet tennék. (pl. szilikoncső, vagy plexicső,
üvegcső, stb. Így az közlekedőedényként mutatná a belső olajszintet,
jelezve a karbantartás idejének közeledtét. Elég baj, ha már részben
megszorult a cucc és akkor kezditek olajozgatni.
Még valami: A normál levegővel folyamatosan érintkező olajpermet
idővel elkoszolódik, elsavasodik, oxidálódik. Ne feledd, hogy zárt
rendszerre találták ki az egészet.
Szóval, tán jobb lenne, a teljes átmosás és úgy a "friss"
olaj. A töltés előtti, saját olaját meg a géptől távol tartani
ezentúl. Pl. olajmécsesben egész jó szolgálatot tehet még, vagy
az öregebb, kétkamrás motorú dízel merciket is elvinné. :)
Természetesen az összegyűjtött és leszűrt olajok
megfelelőek lehetnek. Úgyse egy örökélet a gépnek
ez a nyakatekert üzemmód...
Üdv.:
Norbi.
____________________________________________________________
--
Best regards,
(G)feri mailto:elektroslista at freemail.hu
More information about the Elektro
mailing list