[elektro] hűtőgép olaj

(G)feri elektroslista at freemail.hu
Sat Feb 6 18:55:04 CET 2010


mpityu,

Saturday, February 6, 2010, 5:07:07 PM, you wrote:

mpityu> Sziasztok!

mpityu> Hutokomresszorba tolthetek sima autoba valo motorolajat? 0w40, vagy 
mpityu> hasonlot..  Vagy mit tolthetek bele, ami beszerezheto vasarnap is, 
mpityu> Tesco, Auchan, Bricostore, autosbolt, stb..

Nemrégen volt hasonló problémám és mivel Kis Norbi, többünk régi
ismerősének kedvenc témája volt 2000. táján a hűtőkompresszorok átalakítása
légpumpának, Őt kerestem meg a problémámmal. Én nem alakítottam át,
csak meglevőt használtam fel és pont az olaj pótlása volt a problémám.
Bízom benne, nem sértek levéltitkot ha a leveléből idézek:


Norbi írta:

  A légkompresszoros használatnál mindenképpen át kéne kötni belül a gépet,
mert így sokkal hamarabb tönkre fog menni.
Átalakításról cikk:
http://www.tar.hu/norbimagan/pneumatika02.htm

Teljes részletességgel minden benne van, az olajokról is. Amúgy tömören:
vagy összeöntögeted a kompresszorok olajait és ezzel a háztáji anyaggal
locsolod utána, vagy átmosod a teljes gépet belülről teljesen petrólaummal,
ezután pl. ÁSZ-os cimbitől vett trafóolajjal, vagy speciális,
motorkompresszorolajjal töltöd fel. Esetleg szerzel teljesen _tiszta_(!!!)
szilikon olajat és ezt a méregdrága anyagot locsolod bele. Bármi más
megoldás: ALMÁS. (Kihabosodik/lesavasodik/vezetővé válik/leég/beragad/besül,
higedben megszorul, stb...) Az olajnívó 25%...33% között van, típustól
függően.

(G)feri:
  >...szeretnénk ha szükséges pótolni.
>A tanácsod alapján majd kigyűjtjük  más kompresszorokból, 
>leszűrjük és azzal pótoljuk.

Norbi:

Ez a legegyszerűbb megoldás. Úgyis kb. hasonló kompikkal dolgoztok.
Sajnos idegen olajokkal ez az olaj masszív habot képez villámgyorsan,
mintha botmixerrel vernéd fel. A hab meg elfelejt hűteni rendesen, 
plusz kinyomja orrán-száján a gépből magát...

(G)feri:

>Tehát ezen a most még leforrasztott cszervizcsatlakozó 
>csövön mondjuk egy injekciósfecskendővel beadagolhatom a 
>pótolandó olajat? Aztán utána valamivel újra lezárom?

Ennél is egyszerűbb a szitu, ugyanis a levegőt a kompresszorházba 
szívja be először, majd a rugós bakokon ide-oda ugrabugráló kompi
alulról/oldalról (házon belül már!) ebből az olajos levegőből szívja
el az ájert. A motor és kompresszor közös tengelyében van egy csigafurat, 
ami egyben az olajat is felszívja és a ház tetejére szökőkútszerűen, 
folyamatosan permetezi, ahonnan az esőként visszahullva keni az egész 
belvilágot, miközben a tetőn keresztül jó sok hőt is lead egyben, amit
a tekercsektől, illetve a kompresszor sűrítő részétől vett át.

Tehát: mindkét lyuk alkalmas feltöltésre, így egyszerűen 
az üzemi szívócsonkról is lekaphatod a légszűrót és egy olajálló tömlőn
keresztül felszippantathatod a szükséges mennyiségű olajat,
hiszen mindkét szívócsonk semmi más, mint egy lyuk a kompresszorház
oldalán.
Az eredetileg leforrasztott lyukra viszont én már egy átlátszó, 
föggőleges olajnívó-csövet tennék. (pl. szilikoncső, vagy plexicső, 
üvegcső, stb. Így az közlekedőedényként mutatná a belső olajszintet,
jelezve a karbantartás idejének közeledtét. Elég baj, ha már részben 
megszorult a cucc és akkor kezditek olajozgatni.

Még valami: A normál levegővel folyamatosan érintkező olajpermet
idővel elkoszolódik, elsavasodik, oxidálódik. Ne feledd, hogy zárt 
rendszerre találták ki az egészet. 
Szóval, tán jobb lenne, a teljes átmosás és úgy a "friss"
olaj. A töltés előtti, saját olaját meg a géptől távol tartani 
ezentúl. Pl. olajmécsesben egész jó szolgálatot tehet még, vagy
az öregebb, kétkamrás motorú dízel merciket is elvinné. :)

Természetesen az összegyűjtött és leszűrt olajok 
megfelelőek lehetnek. Úgyse egy örökélet a gépnek 
ez a nyakatekert üzemmód...


Üdv.:
            Norbi.

____________________________________________________________

-- 
Best regards,
 (G)feri                            mailto:elektroslista at freemail.hu



More information about the Elektro mailing list