[elektro] generator->motor

umnyo umnyo at freemail.hu
Fri Apr 30 13:14:17 CEST 2010


Akkor pár saját adat a saját épításű elektromos simsonomról: A motor BLDC kerékagymotor, három fázisú Névlegesen 2kW, csúcsban 4kW-ot tud. Hogy menetteljesítményben mire elég? Ugyanúgy megy majdnem mint a simson. Azért majdnem, mert a gyorsulása összehasonlíthatatlanul jobb, elképesztően határozottan és jól indul, viszont mivel kerékagymotorról van szó így a végsebessége kevesebb a kötött fordulatszám miatt. A végsebessége 60 km/h körül mozog, de ugyebár váltó sincs benne.. Fogyasztása nem kevés, indulásoknál és komolyabb gyorsításoknál 80A-t kér, a vezérlő ott is tilt le. Jelenleg egy 48V 38Ah-s packom van, ami felitatott savas ólomakkumulátor, abszolute sajnos nem erre van kitalálva. Ciklikus ugyan, de a nagyáramú kisütést nem bírja. A hatótáv:versenytempóban és stílusban 25 km, 40km/h tempóban olyan 50-55 km körül mozog. Súly:Az akkumulátorok súlya 58 kg, a motor teljes súlya 119 kg.A motor eredeti súlya 88 kg volt. Sajnos a LiFePo aksikra jelenleg nincs keretem, azzal egy 30 kg súlycsökkenés lenne az eredmény a hatótáv közel 80%-kos emelkedésével párosulva. Egyébként pont aktuális a téma, a hétvégén volt az V. Alternatív Meghajtású Járművek Versenye - Széchenyi futam, képeket találtok a weboldalamon: http://aherhof.fw.hu/Elaut/Elaut.htm Attila

charles hoss <charles.hoss at gmail.com> írta:
>ezt hivjak az amcsik mack attack-nek :)
>a puli 6.4kW-al elkepesztoen gyorsult .
>nem kell varosra tobb .
>nezd meg a raser hummerjet - az emberek 75%-a meg az usaban sem autozik napi
>40 merfoldnel tobbet .
>nalunk ennek kb a fele a realis .
>a szallitott szemelyek szama negy ?
>kinel ? mikor ?
>ha negy embert kellhet szallitanom , akkor eleve olyan autoba ulok - se a
>jeep-be , de meg a pokba sem fer be kettonel tobb .
>ha lenne egy elektromos autom ami ket szemelyt tudna 30 km-t vinni osszesen
>egy nap , akkor a jelenlegi autoim az ido 95%-aban be sem indulnanak .
>konkretan hetente ketszer indulnanak be (valamelyik) es a tav felet joforman
>ingyen tennem meg . ezzel lemenne a heti fogyasztasom ugy 2.5 literre szazon
>. ezert van a puli , de meg nem tudtam akkupakkot szerezni hozza jo aron
>
>bye
>dexter
>
>
>2010. április 29. 18:16 elight írta, <elight at ele.hu>:
>
>> Ha nem csak gokartozni akarsz ,
>> akkor bizony kell nagyobb tömegű akksi,
>> no meg a nagyobb távolág megtételéhez, méég , méég akksi ...
>> 4 személy is több mint az egy.
>>
>> Az össztömeg tehát autónál már lényegesen nagyobb,
>> meg a megtett ut is hosszabb, és ráadásul nem mindig sík terep.
>> Ezek szerint  az a max 3 - 7 kW gokarthoz elég, másra már kevés lehet.
>> Ha nagyobb a motor az is nehezebb.
>>
>> Egyébként lapos , körcikk szerű állandómágneseket is
>> alkalmaznak ezekben az autókhoz készült kisérleti villanymotorokban.
>> A tekercselésük szerint ált.  spec,  kommutátor nélküli
>> egyenáramú motorok, axiális vagy radiális irányú
>> forgórész mágnesezéssel. Tehát az állórészen vannak a tekercsek.
>> Kisérleti szériában már létezik ötfázisú kommutátor nélküli
>> inverteres motorrendszer is.
>>
>> Üdv   István
>>
>>
>>
>>
>> 2010.04.29. 17:54:47 dátumon AwoL <awol at tvn.hu> írta:
>>
>> > Oks, akkor a németek hogy csinálják :D
>> > Erre viszont nincs viccem :D
>> > Egyébként ez azért kicsit nagyobb motor, akárhogy is nézem.
>> > Innentől viszont nem értem hogy mindenhol batár nagy motorokat
>> > ajánlanak az elektromos autókhoz. Ha itt vannak ezek a tühtig
>> > motorok. Lehet hogy az áruk több.
>> >
>> > Amiről nincs fogalmam az az hogy vajon egy permanens mágneses
>> > motor meddig bírná egy ilyen autó lelkében?
>> >
>> > On 2010.04.29, at 16:27, May Károly wrote:
>> >
>> >> Nem is ez a vicc hanem hogy 70mm a motor szélessége!!!
>> >> A picsába csinálják a japók ezt.
>> >>>>>>
>> >> pl.: A német Perm PMG
>> >>
>> >> http://www.electricmotorsport.com/store/ems_ev_parts_motors_pmg132.php
>> >>
>> >> MK.
>> >>
>> >> -----------------------------------------
>> >>          elektro[-flame|-etc]
>> >
>> >
>> >
>> > Üdv: AwoL
>> >
>> >
>> > -----------------------------------------
>> >           elektro[-flame|-etc]
>>
>>
>>
>> --
>> Az Opera forradalmian új levelezőjét használva: http://www.opera.com/mail/
>>
>> -----------------------------------------
>>          elektro[-flame|-etc]
>>
>-----------------------------------------
>          elektro[-flame|-etc]


More information about the Elektro mailing list