[elektro] generator->motor
vajk fekete
halaloszto at yahoo.co.uk
Fri Apr 30 09:50:59 CEST 2010
nyilvan valosagtol elszakadt szamitas, csak lehagytam a smileyt.
magamban puffogtam hozza a konyvelokon.
pelda az eletbol: osszeadjak a penzugyon a bejovo szamlakkal foglalkozo emberek beret, rezsikoltseget, mittomenmijet, kijon, hogy evi 30 millio forint. (nagy ceg). megszamoljak, hogy evi hany bejovo szamla van, kijon hogy 3000. elosztjak, kijon egy bejovo szamla konyvelesenek koltsege 10ezer forint.
elkepednek, hogy dehat vannak 10000 forint alatti szamlak is, meg egyebkent is ez de szornyu. bevezetik, hogy az lehet beszallito, aki vallalja hogy a hokozben hozza beerkezett megrendeleseket osszesiti, es havonta csak egy szamlat bocsat ki. sokaknak ez szopas, de mit lehet tenni. persze egy csomo szamla nem szerzodott beszallitotol van.
egy ev mulva megnezik, az eves szamla mennyiseg lecsokkent 2600-ra, ami tok jo, mukodik a dolog. a koltseg nem csokkent jelentosen, hiszen nem rugtak ki senkit, de egy ember elment, a tobbi koltseg meg csak inflacionak megfeleloen nott, tok jo, a koltseg 29 millio.
es akkor megint elosztjak, es latjak hogy az egy szamla kezelesenek koltsege 11000 forint fole nott!
vajk
________________________________
From: charles hoss <charles.hoss at gmail.com>
To: elektro at tesla.hu
Sent: Fri, 30 April, 2010 9:32:27
Subject: Re: [elektro] generator->motor
igazad van. km-erre vetitve megugrik majd a muszaki vizsga ,
teljesitmenyado koltsegem -de ezt nem tudom elkerulni. viszont ha nem
hasznalom rovid utakra , stop&go forgalomra , nincs gondja azzal hogy
varosban nem melegszik be - akkor csokkenni fog a fogyasztasa es no az
elettartama is , vedem a kornyezetet, az ha racionalisan csak akkora
autot hasznalok amekkora kell , akkor nekem , a dugonak , parkolonak
is jot tettem.
igy hajlok ra hogy ezt a szamitast amit emlitettel , egy valosagtol
elszakadt hulyesegnek minositsem - igen , van egy meroszam ami talan
romlik (mert nem szamolom bele a tobbi fontos parametert)- de minden
mas ertek egyertelmuen javul.
ez nem a szemelyednek szol ,de a gyors csuklobol felallitott modellek
alapjan vegzett szamitasok gyakran ejtik csunyan pofara az embert
ez tipikus peldaja.
jo az osszfogyasztasnak , elettartamnak , kornyezetnek ,
infrastrukturanak - de teny hogy a jods zavatossagi ideje alatt
megtett km-erek szama csokken - de ez onmagaban nem eleg erv
bye
dexter
vajk fekete <halaloszto at yahoo.co.uk> írta, 2010.04.30.:
> ha lenne egy kis elektromos autod, amivel az utazasaid 95%-at megoldanad,
> akkor a masik autod kilometerre vetitett fajlagos koltsege az egekbe
> szokne....
> vajk
>
>
>
>
>
> ________________________________
> From: charles hoss <charles.hoss at gmail.com>
> To: elektro at tesla.hu
> Sent: Fri, 30 April, 2010 1:08:37
> Subject: Re: [elektro] generator->motor
>
> ezt hivjak az amcsik mack attack-nek :)
> a puli 6.4kW-al elkepesztoen gyorsult .
> nem kell varosra tobb .
> nezd meg a raser hummerjet - az emberek 75%-a meg az usaban sem autozik napi
> 40 merfoldnel tobbet .
> nalunk ennek kb a fele a realis .
> a szallitott szemelyek szama negy ?
> kinel ? mikor ?
> ha negy embert kellhet szallitanom , akkor eleve olyan autoba ulok - se a
> jeep-be , de meg a pokba sem fer be kettonel tobb .
> ha lenne egy elektromos autom ami ket szemelyt tudna 30 km-t vinni osszesen
> egy nap , akkor a jelenlegi autoim az ido 95%-aban be sem indulnanak .
> konkretan hetente ketszer indulnanak be (valamelyik) es a tav felet joforman
> ingyen tennem meg . ezzel lemenne a heti fogyasztasom ugy 2.5 literre szazon
> . ezert van a puli , de meg nem tudtam akkupakkot szerezni hozza jo aron
>
> bye
> dexter
>
>
> 2010. április 29. 18:16 elight írta, <elight at ele.hu>:
>
>> Ha nem csak gokartozni akarsz ,
>> akkor bizony kell nagyobb tömegű akksi,
>> no meg a nagyobb távolág megtételéhez, méég , méég akksi ...
>> 4 személy is több mint az egy.
>>
>> Az össztömeg tehát autónál már lényegesen nagyobb,
>> meg a megtett ut is hosszabb, és ráadásul nem mindig sík terep.
>> Ezek szerint az a max 3 - 7 kW gokarthoz elég, másra már kevés lehet.
>> Ha nagyobb a motor az is nehezebb.
>>
>> Egyébként lapos , körcikk szerű állandómágneseket is
>> alkalmaznak ezekben az autókhoz készült kisérleti villanymotorokban.
>> A tekercselésük szerint ált. spec, kommutátor nélküli
>> egyenáramú motorok, axiális vagy radiális irányú
>> forgórész mágnesezéssel. Tehát az állórészen vannak a tekercsek.
>> Kisérleti szériában már létezik ötfázisú kommutátor nélküli
>> inverteres motorrendszer is.
>>
>> Üdv István
>>
>>
>>
>>
>> 2010.04.29. 17:54:47 dátumon AwoL <awol at tvn.hu> írta:
>>
>> > Oks, akkor a németek hogy csinálják :D
>> > Erre viszont nincs viccem :D
>> > Egyébként ez azért kicsit nagyobb motor, akárhogy is nézem.
>> > Innentől viszont nem értem hogy mindenhol batár nagy motorokat
>> > ajánlanak az elektromos autókhoz. Ha itt vannak ezek a tühtig
>> > motorok. Lehet hogy az áruk több.
>> >
>> > Amiről nincs fogalmam az az hogy vajon egy permanens mágneses
>> > motor meddig bírná egy ilyen autó lelkében?
>> >
>> > On 2010.04.29, at 16:27, May Károly wrote:
>> >
>> >> Nem is ez a vicc hanem hogy 70mm a motor szélessége!!!
>> >> A picsába csinálják a japók ezt.
>> >>>>>>
>> >> pl.: A német Perm PMG
>> >>
>> >> http://www.electricmotorsport.com/store/ems_ev_parts_motors_pmg132.php
>> >>
>> >> MK.
>> >>
>> >> -----------------------------------------
>> >> elektro[-flame|-etc]
>> >
>> >
>> >
>> > Üdv: AwoL
>> >
>> >
>> > -----------------------------------------
>> > elektro[-flame|-etc]
>>
>>
>>
>> --
>> Az Opera forradalmian új levelezőjét használva: http://www.opera.com/mail/
>>
>> -----------------------------------------
>> elektro[-flame|-etc]
>>
> -----------------------------------------
> elektro[-flame|-etc]
>
>
>
>
> -----------------------------------------
> elektro[-flame|-etc]
-----------------------------------------
elektro[-flame|-etc]
More information about the Elektro
mailing list