[elektro] generator->motor

vajk fekete halaloszto at yahoo.co.uk
Fri Apr 30 08:45:37 CEST 2010


Gratulalok hozza! Orom hallani, hogy van kozottunk aki ilyenekre kepes.

A magnesezes kerdeshez nem gondolkoztal egy felmagnesezo cuccon? Ami az osszeragasztott kesz forgoreszt magnesezi fel ugy, ahogy kell?

vajk




________________________________
From: jenei lászló <ljenei at freemail.hu>
To: elektro at tesla.hu
Sent: Thu, 29 April, 2010 23:29:11
Subject: Re: [elektro] generator->motor


Én gyártok 3.9Kw - os és 5.5Kw - os BLDC motorokat . A kisebb motort 2,2Kw -os 6  pólusú aszinkronmotorból alakítom ki (48V-os tekercselés, tengelyátalakítás).Így sokkal olcsóbb, de a hatásfoka alacsonyabbkb.82-82% . A sztrator geometriája nagyon lényeges , a BLDC motoroknál más a horony alakja. Elvileg ellehet érni a 94% hatásfokot ennél a teljesítménynél.  Szinte kizárólag  neodym mágnest használ mindentervező és motorgyártó.Normál használat mellet nem számottevő a mágnes erejének csökkenése , de pl.a modellmotoroknál 5-10 perc után már észrevehető némi teljesítmény csökkenés.A nagyobb baj akkorvan , ha a motor v. a mechanika beékelődik . Ha a hajtásba  nincs egy nagyon gyors áramfigyelő rendszerakkor a zárlati áram -1000-2000 amper- nullára üti vissza a mágneseket .Ez a presztizsveszteségen kívüljár némi anyagi vonzattal is. Az 5.5Kw -os motornál a 240db mágnes (250Ft+áfa/á) plussz
 4-5 munkaóraragasztás ,egyéb segéganyagokkal bőven 100K felett van a súlytás mértéke. Ezért a hajtásokba (80V 300A)csak Hall érzékelőket érdemes használni . Most készült nemrégen egyik ismerősömnél kerékagy motor BMW felnikbe.Mint motor kiváló . de az útonmenet közben kezelhetetlen a  csillapítattlan tömeg. A  motor adatait nem tudom , de az enyém 5.5Kw47-60Nm(mágneseltolástól függ) 1150ford/perc (Max 1400) és 52Kg!!!!!!!  Igaz ez hajómotor. EU pályázat keretében készülni fog 3.5 t teherautó a Bp-i belső kerületek áruszállításához.A motorokat az INTERMOTOR a hajtásokat a AMC szállítja. Mivel valószínűleg a hajtások dobozátés hűtőbordáját én gyártom, lesz rálátásom a fejleményekre. Eddig 8db protót csináltunk a hajtásból. ljenei AwoL <awol at tvn.hu> írta:
>A permanens mágnesek is veszítenek a mágnesességükből ha jól tudom.
>Vajon napi terheléses használat mellett meddig bírják. 
>Vannak ezek az újnak számító neodym mágnesek, azok valami nagy pukkanások.
>Azokkal vajon milyen méretben lehet milyen hatásfokkal ilyen motorokat gyártani?
>Érdekes lenne megcsinálni csak úgy játékból, egy valami régi herélt motortestbe
>egy ilyen neodym mágneses motort, és megmérni hogy mekkora a különbség a régihez képest. 
>
>On 2010.04.29, at 19:24, jhidvegi wrote:
>
>> AwoL wrote:
>> 
>>> Innentől viszont nem értem hogy mindenhol batár nagy motorokat
>>> ajánlanak az elektromos autókhoz. Ha itt vannak ezek a tühtig
>>> motorok. Lehet hogy az áruk több.
>> 
>> Múltkor volt vmelyik tévében egy egyetemi fejlesztés, ha jól emléxem. Ott is a 
>> kerekekbe épített agymotorokkal nyomultak. Azok is ilyen tárcsa alakúak voltak.
>> 
>>> Amiről nincs fogalmam az az hogy vajon egy permanens mágneses
>>> motor meddig bírná egy ilyen autó lelkében?
>> 
>> Mi szállna el belőle? A mágnes biztos nem.
>> 
>> hjozsi 
>> 
>> -----------------------------------------
>>          elektro[-flame|-etc]
>
>
>
>Üdv: AwoL
>
>
>-----------------------------------------
>          elektro[-flame|-etc]


&nbsp;<a href="http://ad.adverticum.net/b/cl,1,73468,1603401,1603399/click.prm" target="_blank">________________________________________________________<br>Ráncok, toka, ősz haj? Rajtad?! Kizárt! Vagy mégsem? Nézd meg magad húsz év múlva!<br></a>
-----------------------------------------
          elektro[-flame|-etc]



      


More information about the Elektro mailing list