[elektro] generator->motor

elight elight at ele.hu
Thu Apr 29 18:16:42 CEST 2010


Ha nem csak gokartozni akarsz ,
akkor bizony kell nagyobb tömegű akksi,
no meg a nagyobb távolág megtételéhez, méég , méég akksi ...
4 személy is több mint az egy.

Az össztömeg tehát autónál már lényegesen nagyobb,
meg a megtett ut is hosszabb, és ráadásul nem mindig sík terep.
Ezek szerint  az a max 3 - 7 kW gokarthoz elég, másra már kevés lehet.
Ha nagyobb a motor az is nehezebb.

Egyébként lapos , körcikk szerű állandómágneseket is
alkalmaznak ezekben az autókhoz készült kisérleti villanymotorokban.
A tekercselésük szerint ált.  spec,  kommutátor nélküli
egyenáramú motorok, axiális vagy radiális irányú
forgórész mágnesezéssel. Tehát az állórészen vannak a tekercsek.
Kisérleti szériában már létezik ötfázisú kommutátor nélküli
inverteres motorrendszer is.

Üdv   István




2010.04.29. 17:54:47 dátumon AwoL <awol at tvn.hu> írta:

> Oks, akkor a németek hogy csinálják :D
> Erre viszont nincs viccem :D
> Egyébként ez azért kicsit nagyobb motor, akárhogy is nézem.
> Innentől viszont nem értem hogy mindenhol batár nagy motorokat
> ajánlanak az elektromos autókhoz. Ha itt vannak ezek a tühtig
> motorok. Lehet hogy az áruk több.
>
> Amiről nincs fogalmam az az hogy vajon egy permanens mágneses
> motor meddig bírná egy ilyen autó lelkében?
>
> On 2010.04.29, at 16:27, May Károly wrote:
>
>> Nem is ez a vicc hanem hogy 70mm a motor szélessége!!!
>> A picsába csinálják a japók ezt.
>>>>>>
>> pl.: A német Perm PMG
>>
>> http://www.electricmotorsport.com/store/ems_ev_parts_motors_pmg132.php
>>
>> MK.
>>
>> -----------------------------------------
>>          elektro[-flame|-etc]
>
>
>
> Üdv: AwoL
>
>
> -----------------------------------------
>           elektro[-flame|-etc]



-- 
Az Opera forradalmian új levelezőjét használva: http://www.opera.com/mail/



More information about the Elektro mailing list