[elektro] generator->motor

elight elight at ele.hu
Thu Apr 29 12:12:38 CEST 2010


Az lehet , de 15 sec alatt gyorsul százon..
Valamire mégis kellhet.
A legérdekesebb az hogy ezeknek  a motoroknak nincs áttételük,
közvetlenül a kerékagyba szereltek,
és a 0 sebesség körül adják le a legnagyobb nyomatékot.
Ami ugye a generátorokról nem feltétlen..

Ettől még az ötlet jó lehet eggyel nagyobb generátorral.. ( pl IFA ? )

A másik tény:
Ujabban nem az akkuba töltik a fékezési energiát
mert a kémiai folyamatok viszonylag lassabb reagálásuak,
hanem valami superCap-ok ba..

NA , egy ilyet megméregetnék én is , ha lenne 1F feletti capacmérőm..  :)

Üdv   István




2010.04.29. 11:59:14 dátumon Fuzesi Arnold <arnold.fuzesi.lista at gmail.com>  
írta:

> (1Kw-tal mar haladsz 50-90-nel egyenletesen....)
>
> BTW nem hajtani akarom a kocsit hanem indulaskor rasegiteni amit  
> fekezesnel
> benyeltem.
> 60kW-tal ritkan indul az ember. :)
>
> Majd kiszamolom egy gyengebb pillanatban hogy egy atlag indulas mekkora
> teljesitmenyt igenyel.  Nomeg a belso egesu benzines motor 2e alatt
> katasztrófa... hatasfokra mindenre... pont jól jönne ott egy rásegítés.  
> (exhas)
>
> Persze számolni kellene. Vagy lekapni a szíjat és merni egyet.
>
> A.
> On 2010. 04. 29. 11:49, elight wrote:
>> Nemrég olvastam egy elektromos autóról,
>> a kerekek hajtását kb 60 kW -os motorral oldják meg.
>> Tehát az az 1kW-os generátor tényleg nem sok plusszot
>> rughat a labdába.
>> A benzinesnél se.
>>
>> Üdv   István
>>
>>
>> 2010.04.29. 11:39:22 dátumon <trebi at algoritmic.hu> írta:
>>
>>> A vízpumpa 2-300 watt. Ennyivel lett fürgébb a kocsid, kábé annyi a
>>> különbség, mint kikapcsolt, meg bekapcsolt hátsóablak-futéssel.
>>> (Szerintem
>>> inkább az lehetett, hogy a magasabb hofokon átmenetileg, még a besülés
>>> elott, megnott kicsit a motor hatásfoka.)
>>> A generátor, ha 100 amperes, és 14.4 volttal számolunk, akkor 1440  
>>> watt.
>>> A
>>> hatásfoka 80% körül mozog, nem arra van optimalizálva, szóval
>>> motorüzemben
>>> fog tudni úgy 1 kilowattot, jó esetben.
>>> Versenyautókban minden watt számít, ez igaz, de ott az is, hogy hány
>>> kiló a
>>> sofor. Szóval... :)))))
>>>
>>> Trebitsch
>>>
>>>
>>> Fuzesi Arnold wrote:
>>>> Sziasztok!
>>>>
>>>> Mit szólna a motor ha a generátor gyorsitaskor indulaskor
>>>> elektromotorkent funkcionalna?!
>>>>
>>>> Az van h anno elment a hutovizem es dobbenet mennyivel furgebb lett a
>>>> kocsi alacsonyabb fordulaton szabalyosan fellélegzett.
>>>> Ebbol kovetkezik h durvan sok energia elmegy az olajpumpa vizpumpa
>>>> szervo stb hajtasara. (F458 Italia ferrariban erre rájöttek és
>>>> halálra van optimalizálva az egész...olajpumpa vmi töredékét terheli
>>>> a motort meg ilyenek. )
>>>>
>>>> Mi történne ha fekezesnel a generátor nagyobb árammal töltene,
>>>> indulaskor pedig elektromotorkent rasegítene a kiegészíto"kre?!
>>>>
>>>> Nemtom a szíj mit szólna hozzá. Bár max terhelésen most is kap a
>>>> képébe rendesen, illetve nálam automatikusan feszített szíj pl.
>>>>
>>>> Másik dolog h a generátort ha meghajtom 3 fázissal akkor mennyire
>>>> lesz belo"le hatékony motor? Elvben egy szinkron motor. Ennél van vmi
>>>> kinlódás h ha leszakad a szinkronból akkor az nem egy kellemes
>>>> üzemállapot.
>>>> Hogyisvanez?
>>>>
>>>> Köszi,
>>>> Arnold
>>>>
>>>> -----------------------------------------
>>>>           elektro[-flame|-etc]
>>> -----------------------------------------
>>>           elektro[-flame|-etc]
>>
>>
>>
>
> -----------------------------------------
>           elektro[-flame|-etc]



-- 
Az Opera forradalmian új levelezőjét használva: http://www.opera.com/mail/



More information about the Elektro mailing list