[elektro] Fordulatszám jel

Skandar Graun sgraun at gmail.com
Wed Apr 21 15:18:07 CEST 2010


Milyen volt a jel? Van ilyen alapon működő gyári fordulatszámmérő is.

2010/4/21 Zoltán Varga <radiotechnic at gmail.com>:
> Próbáltam, nem volt jó.
>
> Z.
>
> 2010/4/21 Skandar Graun <sgraun at gmail.com>:
>> Vékony hajlékony drótból tekerj rá kézzel néhány menetet a
>> gyertyakábelre.(pl riasztókábel egy ere.)
>> Azután mérj rá.
>>
>>
>> 2010/4/21 Zoltán Varga <radiotechnic at gmail.com>:
>>> Sziasztok!
>>>
>>> Tudom, hogy már felvetettem a témát itt a listán, de nem jutottam vele előbbre.
>>>
>>> Honda kisgépeknek (egy-két hengeres négyütemű, mágnesgyújtásos)
>>> kellene fordulatszámát mérnem.
>>>
>>> A fordulatszámjelet induktív úton a gyújtókábelről venném le, mert más
>>> lehetőségem nincs.
>>> Gondom, hogy egyrészt nem tudok tekercset ráhúzni a gyújtókábelre,
>>> mert a gyertyapipa nem leszerelhető és a trafóból sem lehet kikötni a
>>> kábelt. Mindenképpen valami két részből összetett szerkentyű kellene.
>>>
>>>
>>> A jelfogadó elektronika bázisosztós közös emitteres kapcsolás, 0,25
>>> V-os 50 Hz-es hálózati szinusszal szépen működött, meghajtotta a
>>> schmitt-triggert, utána korrekt négyszögjelem van.
>>>
>>> Ezután próbáltam kb. 8 mm átmérőn egy kb. 50 menetes légmagos
>>> tekercset párhuzamosan a gyertyakábelre rögzítve. Ez nem adott
>>> elegendő jelet. Nem bírta meghajtani a schmitt-triggert.
>>>
>>> Növeljem a menetszámot?
>>> Egyáltalán jó így a gyertyakábel mellé rögzíteni?
>>> Valamilyen vasmagos tekercsben gondolkodjak?
>>> Ha igen, hogy kerüljön rá a gyertyakábelre?
>>> Vagy más megoldású jelfogadót használjak?
>>>
>>> Valami segítséget, működő ötletet köszönettel vennék.
>>>
>>> Z.
>>>
>>> -----------------------------------------
>>>          elektro[-flame|-etc]
>>>
>>
>> -----------------------------------------
>>          elektro[-flame|-etc]
>>
>
> -----------------------------------------
>          elektro[-flame|-etc]
>



More information about the Elektro mailing list