[elektro] C aritmetika?
Bali Zoltan
eltexto at freemail.hu
Sun Apr 4 13:21:41 CEST 2010
De ha mégse lenne jó, akkor meg valami f at aszság is van benne, ami
általában én vagyok :) .
Üdv. Zoli
2010. 04. 04. 13:11 keltezéssel, Skandar Graun írta:
> Hiába na, ha PINA van benne, akkor olyan rossz már nem lehet. :D
>
> 2010/4/4 Bali Zoltan<eltexto at freemail.hu>:
>
>> Na már értem, pedig ilyet én is szoktam csinálni. Úgy látszik
>> felületesen olvastalak :( .
>>
>> >Ez egy tipikus C hiba, reméltem valaki ismeri a kikerülését.
>>
>> Na akkor az én forditóm hibás, mert ha jól nézem, akkor ez nem hagyja
>> figyelmen kivül
>> a felsö byte-ot. Csak 8 bitesen tudtam kipróbálni mert a szorzó és a
>> CPU 8 bites.
>>
>> C teszt program:
>>
>> unsigned char A,B;
>> unsigned char res;
>>
>> void main (void)
>> {
>> A = PINA; B = PINB;
>>
>> res = (A*B)>>4;
>>
>> printf("Res: %u",res);
>>
>> while(1);
>>
>> }
>>
>> ASM result:
>>
>> main:
>> // 9 {
>> // 10 A = PINA; B = PINB;
>> IN R16, 0x19
>> STS A, R16
>> IN R16, 0x16
>> STS B, R16
>> // 11
>> // 12 res = (A*B)>>4;
>> LDS R16, A
>> LDS R17, B
>> MUL R16, R17
>> MOVW R17:R16, R1:R0
>> LDI R20, 4
>> CALL ?SS_SHR_L02
>> STS res, R16
>> // 13
>> // 14 printf("Res: %u",res);
>> LDS R16, res
>> LDI R17, 0
>> ST -Y, R17
>> ST -Y, R16
>> LDI R16, LOW(`?<Constant "Res: %u">`)
>> LDI R17, (`?<Constant "Res: %u">`)>> 8
>> CALL printf
>> ADIW R29:R28, 2
>>
>> A CALL ?SS_SHR_L02 R17,R16 ot shifteli
>>
>> És castolni sem kellet, és a HW szorzót használja és a 8x8 bitet shifteli.
>>
>> Én, ha nem tetszik az amit a foditó csinál, generáltatok vele a c
>> forrásról egy
>> ASM listát, belejavítok, a C forrásfile-t leszedem és hozzáadom a módositott
>> asm forrást.
>> Hátránya, csak akkor célszerü ezt csinálni, ha már a c forráson nem lesz sok
>> módosítás. Vagy mindig eljátszani ezt. Vagy a kritikus részt egy külön
>> C forrásfile-ba helyezni.
>>
>>
>> Üdv. Zoli
>>
>>
>>
>>
>>
>>
>>
>>
>>
>> 2010. 04. 04. 11:05 keltezéssel, hg12345 írta:
>>
>>> Az eredmény unsigned int!!!!!! Ez teljesen mindegy milyen uC, de ez a 16 bites rendszerek korlátja. (a 8 bitesnél ez előbb jön elő). Ha 32 bites használnék, akkor a második sort mosolyogva megoldaná fordító.
>>>
>>> Teljesen elvagyok szomorodva, hogy nem tudok értelmesen írni :-(
>>>
>>> A számítás pontossága miatt minél nagyobb bitszámon végzem a műveletet annál pontosabb lesz. Az egész tologatás azért van, hogy ne így kell csinálni.
>>>
>>> Aset.ICBUF32 *((long long)ASETS_DAcom)>> 16; //(ez ezért durva)
>>>
>>> közvetlen 16 bites méretű kontroller gépi kódja átírata C-re, de ez a C h tudatlansága miatt nem működik (ez rövidebb és gyorsabb, kicsit pontatlanabb)
>>> (((unsigned int)(Aset.ICBUF32>>12)) * ASETS_DAcom )>>4 ;
>>>
>>> ha csak az iskolai matematikát nézem a két sor elvileg megegyezik egymással, a pontosságot kivéve, mivel a számok egészek.....
>>>
>>> Ez első 64 bites aritmetikát használ, hogy véletlenűl se legyen hibás az eredmény (32bit * 16bit az 48bit, de ilyen nincs a C-ben)
>>> A második végig 16 bites aritmetikával számol és kihasználja a uC HW szorzás lehetőséget (ezt a C-be már nem tudták implementálni :-(
>>>
>>> Méret és sebességben van némi különbség... (IT)
>>>
>>>
>>> Remélem most érthető. Nem értem másoknak nem merűl fel ilyen probléma....
>>>
>>>
>>>
>>>
>>>
>>>
>>>
>>>
>>>
>>> Nem nagyon értem a dolgot ( nehezen igazodok el az asm forráson), de
>>> azért belevau-zok .
>>>
>>> 32 bites x értékére van szükséged ? Akkor miért int az x ?
>>>
>>> volatile long x; nem segit ?
>>>
>>> Üdv. Zoli
>>>
>>> ps. Gyanitom hogy ez egy PIC asm forrása. Hát, akkor már tudom, hogy életem
>>> hátralevö részében már PIC-et biztos nem fogok használni :) .
>>>
>>>
>>>
>>> 2010. 04. 04. 10:15 keltezéssel, hg12345 írta:
>>>
>>>
>>>> Nem tudom elég érhetően fogalmaztam. Ez egy tipikus C hiba, reméltem valaki ismeri a kikerülését.
>>>>
>>>> Részletesen itt van.
>>>>
>>>> A dolog nagyon egyszerű, a C program írói a következő feltételezéseket tették (az iskolában nem figyeltek) 16bit*16bit=16bit ez a legtöbb esetben így van... (náluk szorzás művelet eredménye egyezik, a tagok méretével, az iskolában az tanítják az eredmény mérete a két tag méretének összege.....:-)
>>>>
>>>> egy kompenzációs számot szeretnék generálni IT ben, itt különösen problémás a rutin hívás, mert ilyenkor a teljes általános regiszter készletet menti, ha kell ha nem kell!
>>>>
>>>> int ASETS_DAcom; /// ICBUF32 ez egy long.....
>>>> int x;
>>>> x = (((unsigned int)(Aset.ICBUF32>>12)) * ASETS_DAcom)>>4;
>>>>
>>>> Az eredmény:
>>>>
>>>> 4D6E 804F20 mov.w Aset,w0
>>>> 4D70 804F31 mov.w 0x09e6,w1
>>>> 4D72 DD0944 sl w1,#4,w2
>>>> 4D74 DE004C lsr w0,#12,w0
>>>> 4D76 710000 ior.w w2,w0,w0
>>>> 4D78 DE08CC lsr w1,#12,w1
>>>> 4D7A 8050C2 mov.w ASETS_DAcom,w2
>>>> 4D7C B98002 mul.ss w0,w2,w0
>>>> 4D7E DE0048 lsr w0,#8,w0
>>>> 4D80 884FC0 mov.w w0,0x09f8
>>>>
>>>> A mul.ss jó is, de itt az eredmény 32 bites és a felső 16 bitet nem (használja) csak az alsót shifteli, az eredmény hibás lesz....
>>>>
>>>> Ha long x... akkor látszik igazán a metematikai zsenialítása (szenialítása:-)
>>>> 4D7C B98002 mul.ss w0,w2,w0
>>>> 4D7E DE0044 lsr w0,#4,w0
>>>> 4D80 200001 mov.w #0x0,w1 ;//itt törli a felső 16 bitet
>>>> 4D82 DD0A4C sl w1,#12,w4
>>>> 4D84 DE0044 lsr w0,#4,w0
>>>> 4D86 720000 ior.w w4,w0,w0
>>>> 4D88 DE88C4 asr w1,#4,w1
>>>> 4D8A 884FC0 mov.w w0,0x09f8
>>>>
>>>> mivel optimalizálva van a fordítás, és később csak 16 biten használom így látja, hogy nem kell csak az alsó word-t menteni. Röviden törölte shiftelte a semmit és még nem is használta.
>>>>
>>>>
>>>> Ha bármelyik tényezőt cast-olom:
>>>>
>>>> x = (((unsigned int)(Aset.ICBUF32>>12)) *((unsigned long) ASETS_DAcom))>>4;
>>>>
>>>> 4D6E 804F20 mov.w Aset,w0
>>>> 4D70 804F31 mov.w 0x09e6,w1
>>>> 4D72 DD0944 sl w1,#4,w2
>>>> 4D74 DE004C lsr w0,#12,w0
>>>> 4D76 710000 ior.w w2,w0,w0
>>>> 4D78 DE08CC lsr w1,#12,w1
>>>> 4D7A 200001 mov.w #0x0,w1
>>>> 4D7C 8050C2 mov.w ASETS_DAcom,w2
>>>> 4D7E DE91CF asr w2,#15,w3
>>>> 4D80 07DABD rcall __mulp32eds3
>>>> 4D82 DD0A4C sl w1,#12,w4
>>>> 4D84 DE0044 lsr w0,#4,w0
>>>> 4D86 720000 ior.w w4,w0,w0
>>>> 4D88 DE08C4 lsr w1,#4,w1
>>>> 4D8A DE8044 asr w0,#4,w0
>>>> 4D8C 884FC0 mov.w w0,0x09f8
>>>>
>>>> Igy jó az eredmény, de még van egy halom PUSH és POP amit nem szeretnék..... kicsit tovább tart a másik tökéletesen kiszámítja de nem ismeri fel hogy még van az eredményben tartalék.
>>>>
>>>> -----------------------------------------------
>>>>
>>>> Nagyon nagy kár, hogy a segíteni akarnak a programozóknak minél kevesebb hibát elkövetni, ahelyett hogy megtanítanák a programozókat programozni. A C-ben a korlátok kikerülése több energiát és időt igényel mint a maga a programozás.
>>>>
>>>>
>>>>
>>>>
>>>>
>>>> Huu, ez kissé zavaros.
>>>> Felső 16 bit törölve?
>>>> Utána long-ban?
>>>> Castolás átteszi szoftver rutinba?
>>>> Vagy csak én vagyok nagyon gyenge?
>>>>
>>>> 2010/4/4 hg12345<hg12345 at freemail.hu>:
>>>>
>>>>
>>>>
>>>>> Hi C-ben kikerülhető valamilyen módon, hogy 16bit * 16bit eredmény valóban 32 bit legyen? MPLAB C (GCC 4.03) elvégzi a szorzást az eredmény tényleg 32 bites (ez HW csinálja) majd ami biztos alapon a gyorsan törli a felsö 16 bitet és az így kapott eredményt tárolja egy long változóban. A művelet elött castolom akkor jó az eredmény, nem véletlen mert 32b * 322b szorzást csinál és HW helyet szubrutin.... A fordító program írói nem ismerték a szorzás tulajdonságát?! Üdv
>>>>>
>>>>>
>>>>>
>> -----------------------------------------
>> elektro[-flame|-etc]
>>
>>
> -----------------------------------------
> elektro[-flame|-etc]
>
>
>
More information about the Elektro
mailing list