[elektro] Kompakt fenycso

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
Sun Oct 25 21:36:47 CET 2009


fabi wrote:

> Biztosan van technológiai oka is, nem brahi, hanem szigorú technológiai
> előírás, de meg lehet oldani úgy is, hogy a végén hosszabb legyen a
> spirál élettartama.

Valóban. Pl halogén töltéssel, meg a hozzá való technológiával.
Bár nem vonom kétségbe, hogy ha te tudod pontosan, hogy direkt ezzel lövik 
be az élettartamot rövidebbre, de elég fura lenne.

> Az autólámpa fejlesztésről kaptam két H7-est, (kísérleti darabok, kézi
> gyártás, pont a kézi sorra csináltunk egy kemencét...), 150ekm-nél
> tettem be az autóba, és 260ekm-nél én mafla eladtam az autóval együtt

Abban mi volt teljesen más?

> (szimplán elfeledtem hogy izzó cserélgetés is van a világon), azóta újra
> megtanultam és 10-20ekm után rendszeresen cserélgetem :(

És ez biztos? Nem lehet, hogy a régi autódnál kontakthibák miatt a fesz 
már igencsak lent járt a lámpánál?
Nekem nem túl fiatal a járgányom (hogy finom legyek), és még csak 1-szer 
cseréltem benne izzót, azt is csak azért, mert a foglalat égett szét.

> Szóval az élettartam is pontosan méretezve van és nem az elérhető
> maximumra.

Mint már írtam, az átlagos élettartam fordítva arányos a fesz negyedik 
hatványával. Ez nagyon keményen változó függvény ám! Ergo: nem lehet 
méretezni!!! És ez műszaki infó. Kár lenne ebből hitvitát nyitni. Ha 
hozzájutottál egy ilyenhez, pech, hogy ott hagytad, érdekes lett volna, 
hogy vajon az újabb autódban mennyit szolgál.

> Láttam hogyan mérik, az égetőbe is csináltunk autólámpa
> tesztert, pontosan ennek a nagyon precíz mérésére (32kW/ 8..18V/ 0.025V
> pontosság, szép kis tápegység volt...)

Így van, és 13,5V-tal tesztelnek mindig, nemde?

hjozsi 



More information about the Elektro mailing list