[elektro] Kompakt fenycso
jhidvegi
jhidvegi at gmail.com
Sun Oct 25 21:36:47 CET 2009
fabi wrote:
> Biztosan van technológiai oka is, nem brahi, hanem szigorú technológiai
> előírás, de meg lehet oldani úgy is, hogy a végén hosszabb legyen a
> spirál élettartama.
Valóban. Pl halogén töltéssel, meg a hozzá való technológiával.
Bár nem vonom kétségbe, hogy ha te tudod pontosan, hogy direkt ezzel lövik
be az élettartamot rövidebbre, de elég fura lenne.
> Az autólámpa fejlesztésről kaptam két H7-est, (kísérleti darabok, kézi
> gyártás, pont a kézi sorra csináltunk egy kemencét...), 150ekm-nél
> tettem be az autóba, és 260ekm-nél én mafla eladtam az autóval együtt
Abban mi volt teljesen más?
> (szimplán elfeledtem hogy izzó cserélgetés is van a világon), azóta újra
> megtanultam és 10-20ekm után rendszeresen cserélgetem :(
És ez biztos? Nem lehet, hogy a régi autódnál kontakthibák miatt a fesz
már igencsak lent járt a lámpánál?
Nekem nem túl fiatal a járgányom (hogy finom legyek), és még csak 1-szer
cseréltem benne izzót, azt is csak azért, mert a foglalat égett szét.
> Szóval az élettartam is pontosan méretezve van és nem az elérhető
> maximumra.
Mint már írtam, az átlagos élettartam fordítva arányos a fesz negyedik
hatványával. Ez nagyon keményen változó függvény ám! Ergo: nem lehet
méretezni!!! És ez műszaki infó. Kár lenne ebből hitvitát nyitni. Ha
hozzájutottál egy ilyenhez, pech, hogy ott hagytad, érdekes lett volna,
hogy vajon az újabb autódban mennyit szolgál.
> Láttam hogyan mérik, az égetőbe is csináltunk autólámpa
> tesztert, pontosan ennek a nagyon precíz mérésére (32kW/ 8..18V/ 0.025V
> pontosság, szép kis tápegység volt...)
Így van, és 13,5V-tal tesztelnek mindig, nemde?
hjozsi
More information about the Elektro
mailing list