[elektro] töltéskiegyenlítő

Szabó Zoltán szacsek at freemail.hu
Tue Nov 10 18:17:48 CET 2009


Igen, egyszerre sülnek ki sorosan és jelenleg egyenként töltődnek. Ezt
szeretném kiváltani soros töltésre.
A töltés labortáppal, 15V-on 800mA. FIAMM 12 V 7,2 Ah; "CYCLIC USE:
14,4-15V"; akkor kapcsolom le, ha mindkettő lement 10mA alá.

Zoli

-----Original Message-----
From: elektro-bounces at tesla.hu [mailto:elektro-bounces at tesla.hu] On Behalf
Of jhidvegi
Sent: Tuesday, November 10, 2009 6:05 PM
To: elektro at tesla.hu
Subject: Re: [elektro] töltéskiegyenlítő

Szabó Zoltán wrote:
> A cucc 24V-os. Egyszerre 2db akku van benne sorosan, a másik két 
> garnitúra
> töltődik. Mindig csak egy pár van a gépben.

Nna lassan tisztul a kép. Szóval egyszerre sülnek ki ők ketten, és 
egyszerre is tudod tölteni? Akkor mi a gond?

> Amikor egy pakkot töltök, akkor
> szedem őket ketté és két tápon töltöm egyszerre. Az akkuknak még a
> szériaszáma is közel azonos, mégis nagy különbségek vannak a feszek 
> között,
> pedig előtte két tizedesig azonos volt a feszültségük.

Hogy megy a töltés? Nem úgy véletlenül, hogy egy adott feszen a töltő 
automatice lekapcsol? Közben meg jó nagy árammal töltesz?

A kiegyenlítés akkor jön létre, ha elég lájtosan van töltve, pl a kapac 
számának a tizedével, és az említett feszkorlátok érvényesülne, aztán 
sokáig rajta marad a töltő, miután már az áram eléggé lecsökkent.

Gyorstölteni csak cellánként lenne célszerű. Bár érdekes, hogy az autóban 
akkor érzi magát jól egy aksi, ha erőteljesen van ráküldve a fesz, szóval 
izomból rámegy a 13,8-14,2V közötti fesz (nyitott aksinál 14,4), aztán 
felvesz akkora áramot, ami belefér. Ekkor persze megeshet, hogy a cellák 
valóban különböző élettartamúakká válnak. Viszont - ez csak tapasztalat - 
az így kezelt aksi sokkal tovább bírja, mint ami el van rakva, és van 
rajta egy csepptöltés. Nemtommér, de az utóbbi szeret újkorától kezdve is 
megdögleni használaton kívül is.

hjozsi 

-----------------------------------------
          elektro[-flame|-etc]



More information about the Elektro mailing list