[elektro] töltéskiegyenlítő
elight
elight at ele.hu
Tue Nov 10 16:24:39 CET 2009
Sziasztok,
Előre nem ();
inkább először olvasgatni, csak utánna....
A probléma talán tényleg élő:
Nem is annyira az elektromos kerékpároknál,
hanem a villanyautók akupakkjainak gyorstöltésénél
és az akuk közötti töltések kiegyenlítődésétnél
jelentkezik az áttöltés problematikája.
Elég jó hatásfokkal ( kapcsolóüzemű tápokkal )
egyik akucsoportról töltik a másikat mig meg nem egyeznek
a kapocs feszültségek, aztán hajrá.
Ugyan vannak más módszerek, de ez is egy kisérleti tendencia.
Itt már sok kilovattban kell gondolkodni,
és ez már nem az 1960 -es évek
akkukezelési metodikái szerint történik.
Üdv István
2009.11.10. 16:10:36 dátumon Arpad <kando777 at googlemail.com> írta:
> Hali!
>
> Sorosan összekötve is kéne működnie. Korábban ahol dolgoztam volt 6 db
> 2,2
> MW-os gázmotor, azokank az indítómotrjához kellett 4 akku, ami úgy adott
> le
> 24 V-ot, hogy 2-2 sorba volt kötve és a két soros akkupakk meg
> párhuzamosítva volt, így meg bírták forgatni a 15 kW-os indítóval a motor
> tengelyét :)
> Itt fixre volt kötve az akku és egy töltőrendszer töltötte őket 24V-tal
> (nem
> volt közöttük semmi elektronika).
>
> Árpi
>
>
> 2009/11/10 Szabó Zoltán <Szabo.Zoltan at mfb.hu>
>
>> 2 db 12V-os akku alkot egy pakkot, rákötöm a töltőre pikk-pakk (de hülye
>> vagyok). Ezeket nem szeretném kötözgetni később, ezért gondoltam a
>> kiegyenlítésre. Párhuzamosokkal nincs gond, azért csináltam
>> külön-külön,
>> hogy megnézzem, mekkorák a különbségek.
>>
>> Zoli
>>
>> -----Original Message-----
>> From: elektro-bounces at tesla.hu [mailto:elektro-bounces at tesla.hu] On
>> Behalf
>> Of jhidvegi
>> Sent: Tuesday, November 10, 2009 2:34 PM
>> To: elektro at tesla.hu
>> Subject: Re: [elektro] töltéskiegyenlítő
>>
>> Szabó Zoltán wrote:
>> > Igen zselésről van szó. Az INDEX kerékpáros fórumán olvastam erről az
>> > "Elektromos
>> > kerékpár" topicban. Már nyár óta használok 3 pár akkut felváltva.
>> > Labortápról töltöm
>> > őket, kettőt két tápról, nem párhuzamosan, csak egy időben. Elég
>> > jelentős eltérések
>> > vannak az akkuk között. Van, amelyik fél órával korábban is eléri a
>> max.
>> > töltőfeszt.
>> > Merítve mindegyik egy 24V 250W-os motorral történik.
>>
>> A párhuzamosan kapcsolt töltés nem szimpatikus?
>> Tudni kell, hogy ha egy teljesen feltöltött és egy lemerült aksit
>> párhuzamosan kötsz, nem jön létre köztük számottevő áram, szóval a
>> feltöltött aksit nem fogja a lemerült kisütni.
>>
>> Nem kell mást tenni, mint az ezek szerint 24V-os aksikat ráakasztani egy
>> olyan töltőre, amin van 27,6V-ra beállítható feszkorlát, a max áram meg
>> ne
>> haladja meg azt, amit 1 aksira még rá mersz (akarsz) adni.
>>
>> Így bármikor, akár időben is összevissza kötheted rá a töltőre az
>> aksikat,
>> nem lesz probléma. Max némelyiknek picit szünetel a töltése.
>>
>> A lemerült aksit rákötve a fesz jódarabig 27V körül fog dekkolni. Akkor
>> emelkedik, amikor már mindegyik aksi kezd eléggé töltötté válni. Ha
>> elérik
>> a 27,6V-ot, akkor az áram fog csökkenni, jó aksiknál elég picire.
>>
>> hjozsi
>>
>> -----------------------------------------
>> elektro[-flame|-etc]
>>
>> -----------------------------------------
>> elektro[-flame|-etc]
>>
> -----------------------------------------
> elektro[-flame|-etc]
--
Az Opera forradalmian új levelezőjét használva: http://www.opera.com/mail/
More information about the Elektro
mailing list