[elektro] töltéskiegyenlítő

Szabó Zoltán Szabo.Zoltan at mfb.hu
Tue Nov 10 15:59:34 CET 2009


2 db 12V-os akku alkot egy pakkot, rákötöm a töltőre pikk-pakk (de hülye vagyok). Ezeket nem szeretném kötözgetni később, ezért gondoltam a kiegyenlítésre.  Párhuzamosokkal nincs gond, azért csináltam külön-külön, hogy megnézzem, mekkorák a különbségek.

Zoli

-----Original Message-----
From: elektro-bounces at tesla.hu [mailto:elektro-bounces at tesla.hu] On Behalf Of jhidvegi
Sent: Tuesday, November 10, 2009 2:34 PM
To: elektro at tesla.hu
Subject: Re: [elektro] töltéskiegyenlítő

Szabó Zoltán wrote:
> Igen zselésről van szó. Az INDEX kerékpáros fórumán olvastam erről az 
> "Elektromos
> kerékpár" topicban. Már nyár óta használok 3 pár akkut felváltva. 
> Labortápról töltöm
> őket, kettőt két tápról, nem párhuzamosan, csak egy időben. Elég 
> jelentős eltérések
> vannak az akkuk között. Van, amelyik fél órával korábban is eléri a max. 
> töltőfeszt.
> Merítve mindegyik egy 24V 250W-os motorral történik.

A párhuzamosan kapcsolt töltés nem szimpatikus?
Tudni kell, hogy ha egy teljesen feltöltött és egy lemerült aksit 
párhuzamosan kötsz, nem jön létre köztük számottevő áram, szóval a 
feltöltött aksit nem fogja a lemerült kisütni.

Nem kell mást tenni, mint az ezek szerint 24V-os aksikat ráakasztani egy 
olyan töltőre, amin van 27,6V-ra beállítható feszkorlát, a max áram meg ne 
haladja meg azt, amit 1 aksira még rá mersz (akarsz) adni.

Így bármikor, akár időben is összevissza kötheted rá a töltőre az aksikat, 
nem lesz probléma. Max némelyiknek picit szünetel a töltése.

A lemerült aksit rákötve a fesz jódarabig 27V körül fog dekkolni. Akkor 
emelkedik, amikor már mindegyik aksi kezd eléggé töltötté válni. Ha elérik 
a 27,6V-ot, akkor az áram fog csökkenni, jó aksiknál elég picire.

hjozsi 

-----------------------------------------
          elektro[-flame|-etc]



More information about the Elektro mailing list