[elektro] villanyautó

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
Thu May 21 14:51:20 CEST 2009


Charles Hoss wrote:

>> Ez nem jó példa ide. Az csak simán a felület/térfogat arány miatt van, 
>> itt
>> nem errol van szó. Lehet valami jó hatásfokú kicsiben is, nagyban is.
> hogyan ? a dugattyun , hengerfalon elveszo ho veszteseg .
> a terfogata vegzi munkat , a felulete csak veszteseg .

Ez igaz, de a felületen itt sosem kell a térfogattal arányos hot elvinni. 
Csak szerkezeti okai vannak, hogy huteni kell a motort. Sot, ha kisebb 
motorról van szó, ott is ugyanez az ábra, ott azért tud forró maradni a 
gáz a hengertérben, mert nagyon rövid ido áll rendelkezésre a lehulésre.

Ezzel szemben egy egérben vagy egy medvében kelektezo honek az utolsó 
szemig ki kell jutnia az állatból. Ennek egyik módja a felületen való 
holeadás simán vagy párolgással, a másik a légzés utján történo.
Valszleg egy jegesmedve túlmelegedne afrikában, illetve egy kisegér 
megfagyna a sakroknál.

> a tokeletes motorban a henger az egessel azonos hofoku lenne , a
> dugattyut nem kene huteni .

Igen, ebbol a szempontból igen. Ettol még az is elég szar hatásfokú lenne, 
a hutés kevés hot von el a beleküldöttbol. A ho zöme jó esetben (a 
tökéletes motornál is) a kipufogó gázokkal távozik.

hjozsi 



More information about the Elektro mailing list