[elektro] villanyautó
jhidvegi
jhidvegi at gmail.com
Wed May 20 22:48:39 CEST 2009
Charles Hoss wrote:
> pelda : egy medve lenyegesen kevesebb hot veszit mint ugyanennyi sulyu
> eger .
Ez nem jó példa ide. Az csak simán a felület/térfogat arány miatt van, itt
nem errol van szó. Lehet valami jó hatásfokú kicsiben is, nagyban is. Két,
nagyon különbözo méretu, de egyforma hatásfokú motor esetén nincs elvi
akadálya, hogy a kicsibol sok legyen használva, csak marha kényelmetlen és
bonyolult, meg még költséges is lenne.
> tehat a dugattyuk szamaval forditottan aranyos a hatekonysag - ha
Vagy a hatékonyságon mást értesz?
> ketszer akkorara novelem a motort , akkor a terfogata nyolcszorosara no
> , mig a felulete negyszeresere - tehat elvben egy vegtelenul nagy ,
> egyhengeres motor lenne a leghatekonyabb
Csak annyiban, hogy egy rettento nagy motorból nem tud kijönni a ho, tehát
két lehetoség van: vagy nem lehet megépíteni, vagy nagyon jó hatásfokúra
kell csinálni.
A probléma - hogy elektro is legyen a dologból - a trafóknál is felmerül.
Pártíz kilós trafókban a tekercsek vastagsága pár centi szokott lenni. És
lon, marha nagy trafóknál is hasonló méreteket lehet csak használni, mert
a vastag, mondjuk 20 centis rézrétegbol nem tud kijönni a ho, csak ha
nagyon kicsi lenne az áramsuruség. Persze lehet variálni rétegekkel, amik
között áramlik az olaj... de nem lehet egy 20 kiló súlyú trafóból
arányosan egy 200 tonnásat csinálni úgy, hogy elvárjuk, muködjön is
arányosan.
hjozsi
More information about the Elektro
mailing list