[elektro] villanyautó
potyo
potyo.ada at gmail.com
Wed May 20 18:10:59 CEST 2009
HP=Horse Power vagyis lóerő
Amúgy én is azt hittem, hogy a centrifugális erő miatti mechanikai
szilárdság az előbb érkező korlát, nem pedig a hangsebesség.
A csapágyat én siklóra tippelem, olajpumpával, mint a dugattyús motoroknál,
illetve a turbófeltöltőknél is siklócsapágy van...
2009/5/20 jhidvegi <jhidvegi at gmail.com>
> Charles Hoss wrote:
>
> > a porszivo borzalmas fordulatokat tud elkepesztoen sokaig .
>
> És milyen mostoha körülmények között! Bár az üzemidot nem biztos, hogy
> nagyra kéne venni. Napi 10 perc 20 éven át, még mindig csak 2400 körüli
> üzemóra, de nem hinném, hogy bárhol napi 10 percig jár a porszívó.
>
> > ha jol remlik jokora fordulatszamok szoktak a normal ertekek lenni .
> > de mindjart adok egy peldat :
> > 320-hp @ 52,000-rpm
> > ez egy helikopter turbina adata - amit a y2k-be szerelnek . ezek
>
> Nem tudom, mi az a 320, de a fordulatszámnál ezek szerint jól gondoltam,
> hogy nem kell kicsinek lennie. Vajon milyen a csapágy? Gördülo vagy
> csúszó? Mekkora a tengely, ami átviszi a nyomatékot?
>
> > a hangsebesseg eros korlat - de heliummal ez jocskan tullepheto lenne .
> > hovezetesre sem rossz anyag .
>
> Erre nem is gondoltam, hogy kerületi sebességre a hangsebesség lehet a
> korlát. Valahogy nekem inkább a mechanikai szilárdság tunt igazán
> korlátnak. A turbogenerátorokban amúgy nem is hélium, hanem hidrogén van.
> Az aztán elviszi a hot, ha a kerületi sebesség 100-150 m/s. :-)
>
> hjozsi
>
> -----------------------------------------
> elektro[-flame|-etc]
>
More information about the Elektro
mailing list