[elektro] villanyautó

Xorn toth.endre at gmail.com
Wed May 20 10:43:04 CEST 2009


A villanymotor tengelye es a feltengely (felreertesek elkerulese
vegett a valtobol kijovo es a kerekagyban vegzodo rud, ezt neveztem
talan tevesen hajtokarnak lejjebb) terhelese kozott nem latok lenyegi
kulonbseget. Esetleg azt, hogy a villanymotornal nincs a ket vegen
gombcsuklo meg hasonlo firlefranc, amitol a sima tekeresen kivul egyeb
iranyu ero is van rajta.

Best regards,
Andy

2009/5/20 vajk fekete <halaloszto at yahoo.co.uk>:
> hajtokar??? dehat az nem csavarasra van igenybeveve. 2 centis fotengelyt mutass. szeritnem a babettaban lehetett olyan.
>
> vajk
>
>
>
>
> ________________________________
> From: Xorn <toth.endre at gmail.com>
> To: elektro at tesla.hu
> Sent: Wednesday, 20 May, 2009 9:47:27
> Subject: Re: [elektro] villanyautó
>
> Azert ez nem biztos. Nem ertek az ilyesmi meretezesehez, de az
> atlagautok futomuveben a hajtokar se tobb 2 centinel, pedig ott a 15
> kW sokszorosat kell atvinni.
>
> Best regards,
> Andy
>
> 2009/5/20 vajk fekete <halaloszto at yahoo.co.uk>:
>> mert egy 15kW-os motorrol, aminek 10mm vastag a tengelye nem lehet elhinni, hogy barmilyen mertekben is tartos lenne.
>>
>> tudom milyen egy kulso forgoreszu motor, viszont az iparban 10mm tengellyel max par szaz wattos motorokat keszitenek.
>>
>> vajk
>>
>>
>>
>>
>> ________________________________
>> From: Sass Attila <attila.sass at palettainvent.hu>
>> To: elektro at tesla.hu
>> Sent: Tuesday, 19 May, 2009 23:06:15
>> Subject: Re: [elektro] villanyautó
>>
>> Itt vannak a méretek:
>> http://www.plettenberg-motoren.com/UK/Motoren/aussen/Predator37/Masse.htm
>>
>> Miért annyira lényeges a tengelyátmérő?
>>
>> http://www.plettenberg-motoren.com/UK/Motoren/schnitt_orbit.htm
>>
>> Ennek a motornak a "külseje" forog, ezért "outrunner".
>>
>>
>> vajk fekete írta:
>>> es hany mm is a tengelyatmeroje egy ilyen motornak?
>>> erre a kerdesre sosem kapok valaszt.
>>>
>>> vajk
>>>
>>>
>>>
>>>
>>> ________________________________
>>> From: Sass Attila <attila.sass at palettainvent.hu>
>>> To: elektro at tesla.hu
>>> Sent: Tuesday, 19 May, 2009 18:17:45
>>> Subject: Re: [elektro] villanyautó
>>>
>>>
>>> Kapható is ilyen:
>>>
>>> http://www.plettenberg-motoren.com/UK/Motoren/aussen/Predator37/Motor.htm
>>>
>>> Állandó mágneses "outrunner" modelmotor, 1900g és 15kW (és 1000 euró).
>>> Vagyis 7,9 kW/kg teljesítménysűrűség. Kocsi egy-egy kerekére egy ilyen
>>> motor és már kész a 60kw-os verda, 8 kg-nyi motorral, lehet bele pakolni
>>> az Li-akkukat az eredeti motor/váltó helyére.
>>>
>>> http://www.plettenberg-motoren.com/UK/Motoren/aussen/Predator37/Luftschrauben.htm
>>>
>>> Itt található infó alapján nem is olyan vészes fordulaton van ilyen
>>> teljesítménye. Ezek a motorok ált. 90% kürüli hatásfokúak:
>>>
>>> http://www.plettenberg-motoren.com/UK/Motoren/aussen/Predator/Luftschrauben.htm
>>> Majdnem ugyanaz a motor (kicsit kisebb, de hasonló tömeg/teljesítmény
>>> aránnyal), itt látható hatásfok 88-89%.
>>>
>>> kb 12.7kgnyi ilyen motor kell a 100kW-hoz. Ha a motor átlagsűrűsége 4,
>>> akkor valami 3 liter, kb. tényleg az, ami látható ott. Nyilván meg
>>> kellett oldani pár dolgot, megfelelő hűtést, hogy folyamatosan ilyen
>>> teljesítmény kijöjjön, meg áttételt, stb.
>>>
>>> --
>>> sassi
>>>
>>>
>>>
>>> AwoL írta:
>>>
>>>> Mélygarázst írtam de tudok olyan garázst is ami nem mély és mégse.
>>>> A lényeg hogy az is zárt hely. Nem nagy a különbség. Az ok viszont
>>>> közel ugyan az.
>>>>
>>>> Egyébként engem jobban izgat az hogy a honda hogy oldotta azt meg
>>>> hogy az a motor ami ott figyel a videóban, az 95kW-os és akkora mint
>>>> egy 5 literes gázpalack. Amiket meg árulnak a neten azok meg 56kg-osak
>>>> és kétszer ekkorák és 11kW-os teljesítményel bírnak.
>>>> Na erre fektessünk energiát hogy jobbat találjunk ki, ha már az
>>>> EVIG-et is bezárták... sajna...
>>>>
>>>> Tuesday, May 19, 2009, 5:04:09 PM, ezt írtad:
>>>>
>>>> vf> a CNG es LPG autok nem melygarazsozhatoak! azert az egy kis kulonbseg, nem?
>>>>
>>>> vf> vajk
>>>>
>>>>
>>>>
>>>>
>>>> vf> ________________________________
>>>> vf> From: AwoL <awol at tvn.hu>
>>>> vf> To: vajk fekete <elektro at tesla.hu>
>>>> vf> Sent: Tuesday, 19 May, 2009 17:01:47
>>>> vf> Subject: Re: [elektro] villanyautó
>>>>
>>>> vf> Hello fekete,
>>>>
>>>> vf> Hát a CNG és az LPG-s autók se garázsozhatóak, remélem tudtad ezt is!
>>>> vf> Minden mélygarázsra ki van írva hogy gázos autók nem mehetnek be.
>>>>
>>>>
>>>> vf> Tuesday, May 19, 2009, 4:58:55 PM, ezt írtad:
>>>>
>>>> vf>> a hidrogen atdiffundal az acelpalackon is. egy honap allas alatt magatol leurul az auto.
>>>>
>>>> vf>> pl itt :
>>>> vf>> http://www.greencarsite.co.uk/CONCEPTCARS/honda-hydrogen-fcx-concept.htm
>>>>
>>>> vf>> azt irjak, hogy 9-14 nap allas utan felforr benne a hidrogen, es
>>>> vf>> lefuj. valamint hogy semmikeppen nem parkolhato az auto zart
>>>> vf>> helyen. gondolom akkor garazsban sem.
>>>>
>>>> vf>> vajk
>>>>
>>>>
>>>>
>>>>
>>>> vf>> ________________________________
>>>> vf>> From: AwoL <awol at tvn.hu>
>>>> vf>> To: vajk fekete <elektro at tesla.hu>
>>>> vf>> Sent: Tuesday, 19 May, 2009 16:45:04
>>>> vf>> Subject: Re: [elektro] villanyautó
>>>>
>>>> vf>> Hello fekete,
>>>>
>>>> vf>> Hát az FCX linken egész jól kezeli a honda 350bar nyomáson :)
>>>> vf>> Az is csak egy gáz. A CNG vagy az LPG ugyan ilyen kezelhetetlen.
>>>> vf>> Nem látom a különbséget. Csak talán ott hogy a most használatos
>>>> vf>> gázok büdösítve vannak :) és nem viz az égés eredménye :)
>>>>
>>>>
>>>>
>>>> vf>> Tuesday, May 19, 2009, 4:39:18 PM, ezt írtad:
>>>>
>>>> vf>>> pont ez az. uanyagcella lenne, ha lenne ra igeny. de nincs igeny, mert a hidrogen kezelhetetlen.
>>>>
>>>> vf>>> vajk
>>>>
>>>>
>>>>
>>>>
>>>> vf>>> ________________________________
>>>> vf>>> From: AwoL <awol at tvn.hu>
>>>> vf>>> To: vajk fekete <elektro at tesla.hu>
>>>> vf>>> Sent: Tuesday, 19 May, 2009 16:31:01
>>>> vf>>> Subject: Re: [elektro] villanyautó
>>>>
>>>> vf>>> Hello fekete,
>>>>
>>>> vf>>> Nincs????
>>>>
>>>> vf>>> "1959-ben Bacon vállalata 5 kW-os teljesítményű berendezést, és
>>>> vf>>> abban az évben Harry Karl Ihrig egy 20 lóerős üzemanyag cella hajtású traktort mutatott be."
>>>>
>>>> vf>>> Ha nincs akkor már nincs :D
>>>>
>>>> vf>>> http://www.foek.hu/korkep/enhat/uzemanyagcella/uzemanyagcella.html
>>>>
>>>> vf>>> ez egyébként aztat írja hogy vanik már...
>>>>
>>>>
>>>> vf>>> Tuesday, May 19, 2009, 4:09:32 PM, ezt írtad:
>>>>
>>>> vf>>>> Az uzemanyagcellaban szerintem egyelore az a jo, hogy meg nincs.
>>>>
>>>> vf>>>> 1. a hidrogen tarolasa igen problemas jelenleg.
>>>> vf>>>> 2. hidrogent jelenleg foldgazbol legolcsobb eloallitani
>>>> vf>>>> 3. haziasszony kezeben a hidrogen valoszinuleg veszelyesebb mint a 3x100A 400V
>>>>
>>>> vf>>>> vajk
>>>>
>>>>
>>>>
>>>>
>>>> vf>>>> ________________________________
>>>> vf>>>> From: Erdos Zoltan <silverst at t-online.hu>
>>>> vf>>>> To: elektro at tesla.hu
>>>> vf>>>> Sent: Tuesday, 19 May, 2009 15:57:36
>>>> vf>>>> Subject: Re: [elektro] villanyautó
>>>>
>>>> vf>>>> de a koolaj-benzin.. lancban nincs tovabbi elem, mig az akkumulatoros
>>>> vf>>>> lancban ott van az akku eloallitasa es megsemmisitese.. ami nem tul
>>>> vf>>>> feher es olcso muvelet...
>>>> vf>>>> nagyon varom a hasznalhato es elegendo elettartamu uzemanyagcellat..
>>>>
>>>>
>>>> vf>>>>
>>>> vf>>>> -----------------------------------------
>>>> vf>>>>           elektro[-flame|-etc]
>>>>
>>>>
>>>>
>>>> vf>>> Üdv
>>>>
>>>> vf>>> -----------------------------------------
>>>> vf>>>           elektro[-flame|-etc]
>>>>
>>>>
>>>> vf>>>
>>>> vf>>> -----------------------------------------
>>>> vf>>>           elektro[-flame|-etc]
>>>>
>>>>
>>>>
>>>> vf>> Üdv
>>>>
>>>> vf>> -----------------------------------------
>>>> vf>>           elektro[-flame|-etc]
>>>>
>>>>
>>>> vf>>
>>>> vf>> -----------------------------------------
>>>> vf>>           elektro[-flame|-etc]
>>>>
>>>>
>>>>
>>>> vf> Üdv
>>>>
>>>> vf> -----------------------------------------
>>>> vf>           elektro[-flame|-etc]
>>>>
>>>>
>>>> vf>
>>>> vf> -----------------------------------------
>>>> vf>           elektro[-flame|-etc]
>>>>
>>>>
>>>>
>>>> Üdv
>>>>
>>>> -----------------------------------------
>>>>           elektro[-flame|-etc]
>>>>
>>>
>>>
>>
>> --
>> Attila Sass
>> Engineer
>> email: attila.sass at palettainvent.hu
>> mobile: +36 20 585 6739
>>
>> Paletta Invent Ltd.
>> 1142 Budapest, Tengerszem str. 3.
>> Hungary / EUROPE
>> www.palettainvent.hu
>>
>> -----------------------------------------
>>          elektro[-flame|-etc]
>>
>>
>>
>> -----------------------------------------
>>          elektro[-flame|-etc]
>
> -----------------------------------------
>          elektro[-flame|-etc]
>
>
>
>
> -----------------------------------------
>          elektro[-flame|-etc]



More information about the Elektro mailing list