[elektro] villanyautó

Sass Attila attila.sass at palettainvent.hu
Tue May 19 23:06:15 CEST 2009


Itt vannak a méretek:
http://www.plettenberg-motoren.com/UK/Motoren/aussen/Predator37/Masse.htm

Miért annyira lényeges a tengelyátmérő?

http://www.plettenberg-motoren.com/UK/Motoren/schnitt_orbit.htm

Ennek a motornak a "külseje" forog, ezért "outrunner".


vajk fekete írta:
> es hany mm is a tengelyatmeroje egy ilyen motornak? 
> erre a kerdesre sosem kapok valaszt.
>
> vajk
>
>
>
>
> ________________________________
> From: Sass Attila <attila.sass at palettainvent.hu>
> To: elektro at tesla.hu
> Sent: Tuesday, 19 May, 2009 18:17:45
> Subject: Re: [elektro] villanyautó
>
>
> Kapható is ilyen:
>
> http://www.plettenberg-motoren.com/UK/Motoren/aussen/Predator37/Motor.htm
>
> Állandó mágneses "outrunner" modelmotor, 1900g és 15kW (és 1000 euró). 
> Vagyis 7,9 kW/kg teljesítménysűrűség. Kocsi egy-egy kerekére egy ilyen 
> motor és már kész a 60kw-os verda, 8 kg-nyi motorral, lehet bele pakolni 
> az Li-akkukat az eredeti motor/váltó helyére.
>
> http://www.plettenberg-motoren.com/UK/Motoren/aussen/Predator37/Luftschrauben.htm
>
> Itt található infó alapján nem is olyan vészes fordulaton van ilyen 
> teljesítménye. Ezek a motorok ált. 90% kürüli hatásfokúak:
>
> http://www.plettenberg-motoren.com/UK/Motoren/aussen/Predator/Luftschrauben.htm
> Majdnem ugyanaz a motor (kicsit kisebb, de hasonló tömeg/teljesítmény 
> aránnyal), itt látható hatásfok 88-89%.
>
> kb 12.7kgnyi ilyen motor kell a 100kW-hoz. Ha a motor átlagsűrűsége 4, 
> akkor valami 3 liter, kb. tényleg az, ami látható ott. Nyilván meg 
> kellett oldani pár dolgot, megfelelő hűtést, hogy folyamatosan ilyen 
> teljesítmény kijöjjön, meg áttételt, stb.
>
> --
> sassi
>
>
>
> AwoL írta:
>   
>> Mélygarázst írtam de tudok olyan garázst is ami nem mély és mégse.
>> A lényeg hogy az is zárt hely. Nem nagy a különbség. Az ok viszont
>> közel ugyan az.
>>
>> Egyébként engem jobban izgat az hogy a honda hogy oldotta azt meg
>> hogy az a motor ami ott figyel a videóban, az 95kW-os és akkora mint
>> egy 5 literes gázpalack. Amiket meg árulnak a neten azok meg 56kg-osak
>> és kétszer ekkorák és 11kW-os teljesítményel bírnak.
>> Na erre fektessünk energiát hogy jobbat találjunk ki, ha már az
>> EVIG-et is bezárták... sajna...
>>
>> Tuesday, May 19, 2009, 5:04:09 PM, ezt írtad:
>>
>> vf> a CNG es LPG autok nem melygarazsozhatoak! azert az egy kis kulonbseg, nem?
>>
>> vf> vajk
>>
>>
>>
>>
>> vf> ________________________________
>> vf> From: AwoL <awol at tvn.hu>
>> vf> To: vajk fekete <elektro at tesla.hu>
>> vf> Sent: Tuesday, 19 May, 2009 17:01:47
>> vf> Subject: Re: [elektro] villanyautó
>>
>> vf> Hello fekete,
>>
>> vf> Hát a CNG és az LPG-s autók se garázsozhatóak, remélem tudtad ezt is!
>> vf> Minden mélygarázsra ki van írva hogy gázos autók nem mehetnek be.
>>
>>
>> vf> Tuesday, May 19, 2009, 4:58:55 PM, ezt írtad:
>>
>> vf>> a hidrogen atdiffundal az acelpalackon is. egy honap allas alatt magatol leurul az auto.
>>
>> vf>> pl itt :
>> vf>> http://www.greencarsite.co.uk/CONCEPTCARS/honda-hydrogen-fcx-concept.htm
>>
>> vf>> azt irjak, hogy 9-14 nap allas utan felforr benne a hidrogen, es
>> vf>> lefuj. valamint hogy semmikeppen nem parkolhato az auto zart
>> vf>> helyen. gondolom akkor garazsban sem.
>>
>> vf>> vajk
>>
>>
>>
>>
>> vf>> ________________________________
>> vf>> From: AwoL <awol at tvn.hu>
>> vf>> To: vajk fekete <elektro at tesla.hu>
>> vf>> Sent: Tuesday, 19 May, 2009 16:45:04
>> vf>> Subject: Re: [elektro] villanyautó
>>
>> vf>> Hello fekete,
>>
>> vf>> Hát az FCX linken egész jól kezeli a honda 350bar nyomáson :)
>> vf>> Az is csak egy gáz. A CNG vagy az LPG ugyan ilyen kezelhetetlen.
>> vf>> Nem látom a különbséget. Csak talán ott hogy a most használatos
>> vf>> gázok büdösítve vannak :) és nem viz az égés eredménye :)
>>
>>
>>
>> vf>> Tuesday, May 19, 2009, 4:39:18 PM, ezt írtad:
>>
>> vf>>> pont ez az. uanyagcella lenne, ha lenne ra igeny. de nincs igeny, mert a hidrogen kezelhetetlen.
>>
>> vf>>> vajk
>>
>>
>>
>>
>> vf>>> ________________________________
>> vf>>> From: AwoL <awol at tvn.hu>
>> vf>>> To: vajk fekete <elektro at tesla.hu>
>> vf>>> Sent: Tuesday, 19 May, 2009 16:31:01
>> vf>>> Subject: Re: [elektro] villanyautó
>>
>> vf>>> Hello fekete,
>>
>> vf>>> Nincs????
>>
>> vf>>> "1959-ben Bacon vállalata 5 kW-os teljesítményű berendezést, és
>> vf>>> abban az évben Harry Karl Ihrig egy 20 lóerős üzemanyag cella hajtású traktort mutatott be."
>>
>> vf>>> Ha nincs akkor már nincs :D
>>
>> vf>>> http://www.foek.hu/korkep/enhat/uzemanyagcella/uzemanyagcella.html
>>
>> vf>>> ez egyébként aztat írja hogy vanik már...
>>
>>
>> vf>>> Tuesday, May 19, 2009, 4:09:32 PM, ezt írtad:
>>
>> vf>>>> Az uzemanyagcellaban szerintem egyelore az a jo, hogy meg nincs.
>>
>> vf>>>> 1. a hidrogen tarolasa igen problemas jelenleg.
>> vf>>>> 2. hidrogent jelenleg foldgazbol legolcsobb eloallitani
>> vf>>>> 3. haziasszony kezeben a hidrogen valoszinuleg veszelyesebb mint a 3x100A 400V
>>
>> vf>>>> vajk
>>
>>
>>
>>
>> vf>>>> ________________________________
>> vf>>>> From: Erdos Zoltan <silverst at t-online.hu>
>> vf>>>> To: elektro at tesla.hu
>> vf>>>> Sent: Tuesday, 19 May, 2009 15:57:36
>> vf>>>> Subject: Re: [elektro] villanyautó
>>
>> vf>>>> de a koolaj-benzin.. lancban nincs tovabbi elem, mig az akkumulatoros 
>> vf>>>> lancban ott van az akku eloallitasa es megsemmisitese.. ami nem tul 
>> vf>>>> feher es olcso muvelet...
>> vf>>>> nagyon varom a hasznalhato es elegendo elettartamu uzemanyagcellat..
>>
>>
>> vf>>>>      
>> vf>>>> -----------------------------------------
>> vf>>>>           elektro[-flame|-etc]
>>
>>
>>
>> vf>>> Üdv
>>
>> vf>>> -----------------------------------------
>> vf>>>           elektro[-flame|-etc]
>>
>>
>> vf>>>      
>> vf>>> -----------------------------------------
>> vf>>>           elektro[-flame|-etc]
>>
>>
>>
>> vf>> Üdv
>>
>> vf>> -----------------------------------------
>> vf>>           elektro[-flame|-etc]
>>
>>
>> vf>>      
>> vf>> -----------------------------------------
>> vf>>           elektro[-flame|-etc]
>>
>>
>>
>> vf> Üdv
>>
>> vf> -----------------------------------------
>> vf>           elektro[-flame|-etc]
>>
>>
>> vf>      
>> vf> -----------------------------------------
>> vf>           elektro[-flame|-etc]
>>
>>
>>
>> Üdv
>>
>> -----------------------------------------
>>           elektro[-flame|-etc]
>>     
>
>   

-- 
Attila Sass
Engineer
email: attila.sass at palettainvent.hu
mobile: +36 20 585 6739

Paletta Invent Ltd.
1142 Budapest, Tengerszem str. 3.
Hungary / EUROPE
www.palettainvent.hu



More information about the Elektro mailing list