[elektro] villanyautó

Sass Attila attila.sass at palettainvent.hu
Tue May 19 18:17:45 CEST 2009


Kapható is ilyen:

http://www.plettenberg-motoren.com/UK/Motoren/aussen/Predator37/Motor.htm

Állandó mágneses "outrunner" modelmotor, 1900g és 15kW (és 1000 euró). 
Vagyis 7,9 kW/kg teljesítménysűrűség. Kocsi egy-egy kerekére egy ilyen 
motor és már kész a 60kw-os verda, 8 kg-nyi motorral, lehet bele pakolni 
az Li-akkukat az eredeti motor/váltó helyére.

http://www.plettenberg-motoren.com/UK/Motoren/aussen/Predator37/Luftschrauben.htm

Itt található infó alapján nem is olyan vészes fordulaton van ilyen 
teljesítménye. Ezek a motorok ált. 90% kürüli hatásfokúak:

http://www.plettenberg-motoren.com/UK/Motoren/aussen/Predator/Luftschrauben.htm
Majdnem ugyanaz a motor (kicsit kisebb, de hasonló tömeg/teljesítmény 
aránnyal), itt látható hatásfok 88-89%.

kb 12.7kgnyi ilyen motor kell a 100kW-hoz. Ha a motor átlagsűrűsége 4, 
akkor valami 3 liter, kb. tényleg az, ami látható ott. Nyilván meg 
kellett oldani pár dolgot, megfelelő hűtést, hogy folyamatosan ilyen 
teljesítmény kijöjjön, meg áttételt, stb.

--
sassi



AwoL írta:
> Mélygarázst írtam de tudok olyan garázst is ami nem mély és mégse.
> A lényeg hogy az is zárt hely. Nem nagy a különbség. Az ok viszont
> közel ugyan az.
>
> Egyébként engem jobban izgat az hogy a honda hogy oldotta azt meg
> hogy az a motor ami ott figyel a videóban, az 95kW-os és akkora mint
> egy 5 literes gázpalack. Amiket meg árulnak a neten azok meg 56kg-osak
> és kétszer ekkorák és 11kW-os teljesítményel bírnak.
> Na erre fektessünk energiát hogy jobbat találjunk ki, ha már az
> EVIG-et is bezárták... sajna...
>
> Tuesday, May 19, 2009, 5:04:09 PM, ezt írtad:
>
> vf> a CNG es LPG autok nem melygarazsozhatoak! azert az egy kis kulonbseg, nem?
>
> vf> vajk
>
>
>
>
> vf> ________________________________
> vf> From: AwoL <awol at tvn.hu>
> vf> To: vajk fekete <elektro at tesla.hu>
> vf> Sent: Tuesday, 19 May, 2009 17:01:47
> vf> Subject: Re: [elektro] villanyautó
>
> vf> Hello fekete,
>
> vf> Hát a CNG és az LPG-s autók se garázsozhatóak, remélem tudtad ezt is!
> vf> Minden mélygarázsra ki van írva hogy gázos autók nem mehetnek be.
>
>
> vf> Tuesday, May 19, 2009, 4:58:55 PM, ezt írtad:
>
> vf>> a hidrogen atdiffundal az acelpalackon is. egy honap allas alatt magatol leurul az auto.
>
> vf>> pl itt :
> vf>> http://www.greencarsite.co.uk/CONCEPTCARS/honda-hydrogen-fcx-concept.htm
>
> vf>> azt irjak, hogy 9-14 nap allas utan felforr benne a hidrogen, es
> vf>> lefuj. valamint hogy semmikeppen nem parkolhato az auto zart
> vf>> helyen. gondolom akkor garazsban sem.
>
> vf>> vajk
>
>
>
>
> vf>> ________________________________
> vf>> From: AwoL <awol at tvn.hu>
> vf>> To: vajk fekete <elektro at tesla.hu>
> vf>> Sent: Tuesday, 19 May, 2009 16:45:04
> vf>> Subject: Re: [elektro] villanyautó
>
> vf>> Hello fekete,
>
> vf>> Hát az FCX linken egész jól kezeli a honda 350bar nyomáson :)
> vf>> Az is csak egy gáz. A CNG vagy az LPG ugyan ilyen kezelhetetlen.
> vf>> Nem látom a különbséget. Csak talán ott hogy a most használatos
> vf>> gázok büdösítve vannak :) és nem viz az égés eredménye :)
>
>
>
> vf>> Tuesday, May 19, 2009, 4:39:18 PM, ezt írtad:
>
> vf>>> pont ez az. uanyagcella lenne, ha lenne ra igeny. de nincs igeny, mert a hidrogen kezelhetetlen.
>
> vf>>> vajk
>
>
>
>
> vf>>> ________________________________
> vf>>> From: AwoL <awol at tvn.hu>
> vf>>> To: vajk fekete <elektro at tesla.hu>
> vf>>> Sent: Tuesday, 19 May, 2009 16:31:01
> vf>>> Subject: Re: [elektro] villanyautó
>
> vf>>> Hello fekete,
>
> vf>>> Nincs????
>
> vf>>> "1959-ben Bacon vállalata 5 kW-os teljesítményű berendezést, és
> vf>>> abban az évben Harry Karl Ihrig egy 20 lóerős üzemanyag cella hajtású traktort mutatott be."
>
> vf>>> Ha nincs akkor már nincs :D
>
> vf>>> http://www.foek.hu/korkep/enhat/uzemanyagcella/uzemanyagcella.html
>
> vf>>> ez egyébként aztat írja hogy vanik már...
>
>
> vf>>> Tuesday, May 19, 2009, 4:09:32 PM, ezt írtad:
>
> vf>>>> Az uzemanyagcellaban szerintem egyelore az a jo, hogy meg nincs.
>
> vf>>>> 1. a hidrogen tarolasa igen problemas jelenleg.
> vf>>>> 2. hidrogent jelenleg foldgazbol legolcsobb eloallitani
> vf>>>> 3. haziasszony kezeben a hidrogen valoszinuleg veszelyesebb mint a 3x100A 400V
>
> vf>>>> vajk
>
>
>
>
> vf>>>> ________________________________
> vf>>>> From: Erdos Zoltan <silverst at t-online.hu>
> vf>>>> To: elektro at tesla.hu
> vf>>>> Sent: Tuesday, 19 May, 2009 15:57:36
> vf>>>> Subject: Re: [elektro] villanyautó
>
> vf>>>> de a koolaj-benzin.. lancban nincs tovabbi elem, mig az akkumulatoros 
> vf>>>> lancban ott van az akku eloallitasa es megsemmisitese.. ami nem tul 
> vf>>>> feher es olcso muvelet...
> vf>>>> nagyon varom a hasznalhato es elegendo elettartamu uzemanyagcellat..
>
>
> vf>>>>      
> vf>>>> -----------------------------------------
> vf>>>>           elektro[-flame|-etc]
>
>
>
> vf>>> Üdv
>
> vf>>> -----------------------------------------
> vf>>>           elektro[-flame|-etc]
>
>
> vf>>>      
> vf>>> -----------------------------------------
> vf>>>           elektro[-flame|-etc]
>
>
>
> vf>> Üdv
>
> vf>> -----------------------------------------
> vf>>           elektro[-flame|-etc]
>
>
> vf>>      
> vf>> -----------------------------------------
> vf>>           elektro[-flame|-etc]
>
>
>
> vf> Üdv
>
> vf> -----------------------------------------
> vf>           elektro[-flame|-etc]
>
>
> vf>       
> vf> -----------------------------------------
> vf>           elektro[-flame|-etc]
>
>
>
> Üdv
>
> -----------------------------------------
>           elektro[-flame|-etc]

-- 
Attila Sass
Engineer
email: attila.sass at palettainvent.hu
mobile: +36 20 585 6739

Paletta Invent Ltd.
1142 Budapest, Tengerszem str. 3.
Hungary / EUROPE
www.palettainvent.hu



More information about the Elektro mailing list